דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / להבין את האינטגרליות של העולם

להבין את האינטגרליות של העולם

מתוך שיעור מס' 1, כנס שוודיה

שאלה: ההשכלה האינטגרלית, זה לימוד על הקשר ההדדי הכולל. האם אנחנו יכולים ללמד את הסביבה שלנו בדרך של הדגמה, שאין שחור ולבן, אלא הכול מגוון? יכול להיות שהשיטה הזאת תעורר את הסובבים לחשוב באופן אינטגרלי?

תשובתי: העניין הוא, שאנחנו יכולים לחשוב באופן אינטגרלי, אך איננו יכולים להיות בעצמנו אינטגרליים.

מה הכוונה, לחשוב באופן אינטגרלי? איך אני יכול לקבל החלטות שאינן מפרות את האיזון של העולם, שהן רק לטובתו? כי אם הן לא מכוונות לטובת איזה חלק של המערכת האינטגרלית, אז הן יביאו רק נזק. איך אני יכול לקבל היום החלטות, כדי לבצע איזה שהן פעולות, ליצור חברות, לממש השקעות, לייצר סוגים חדשים של תוצרת?

היום אני כבר לא יכול לעשות את זה. העולם הפך להיות כל כך מקושר הדדית, שאם אני לא לוקח בחשבון את האינטגרליות שלו, אלא פשוט מבצע כל פעולה כלכלית, פיננסית, טכנולוגית, של ייצור, תרבותית או מדעית, אז אני בזה גורם נזק.

לכן, מה שלא נעשה מאותו הרגע, שבו לפני קרוב למאה שנה העולם החל לגלות את האינטגרליות שלו, אנחנו כל הזמן בעצמנו מזיקים לעצמנו, מפני שבתת-ההכרה, בנשמה, אין לנו הרגשה של אינטגרליות.

נניח שאני יודע מה זה המשפחה שלי: האישה, הילדים, ההורים שלי, הקרובים, אני מרגיש את כל זה, יש בתוכי דגם של המשפחה שלי. ולכן, אם מבקשים ממני לעשות משהו עבורם, אני באופן אוטומטי מתאר לעצמי אם זה יהיה לטובתם או יגרום לנזק, כי בתוכי קיים דגם של משפחה.

אותו הדבר שייך גם לעולם. נניח, שאני מנהל של איזה תאגיד גדול או נשיא של איזו מדינה. איזו החלטה אני יכול לקבל היום, כי כל מה שאני אעשה משפיע על כל העולם ובחזרה עליי, על המדינה שלי, על המשפחה שלי? שום החלטה! עדיף לשבת ולא לעשות כלום.

אנחנו רואים מה קורה עכשיו בניהול המדינות, העסקים, וכולי: בהדרגה הכול כאילו נכשל, נעלם, מפני שהאנשים מרגישים שההחלטות שלהם בכל מקרה תהיינה לא נכונות. הם מתחילים יותר ויותר להרגיש בחוסר המידע: היכן אני נמצא, מה אני עושה. ההרגשה הזאת כל הזמן תלך ותגדל. האדם יתחיל להרגיש את עצמו אבוד.

אנחנו חייבים להבין את האינטגרליות של העולם, ללא זה אנחנו לא נוכל להתקיים. ואת זה מסבירה חכמת הקבלה. לכן יזדקקו לנו, מפני שרק אנחנו יכולים לגלות לעולם את המבנה האמיתי שלו, מנגנון המבנה של כל מיני החלטות פשוטות אפילו כדי לקיים ולהחזיק בצורה נכונה משפחה, לחנך בצורה ראויה את הילדים, להסדיר את היחסים בתוך המשפחה בין הבעל ואשתו, יחסים בין המשפחות, בחברה, וכולי.

כי המשבר כבר הגיע עד לאדם עצמו: הוא כבר לא חי עם אשתו וילדיו, לא עם ההורים, וכולי, אלא רק עם עצמו. לכן אנחנו נמצאים במשבר. וכך גם סקנדינביה. פשוט אנשים יודעים איך להכניע את עצמם, להסתפק במה שיש. הם לא רואים שום דבר אחר, אז מה אפשר לעשות? להיכנס עמוק יותר לתוך הקונכייה שלו כמו חילזון ולשבת בשקט.

חייבים להראות שיש לנו פתרון. תחילה להבליט את הבעיה, לגלות אותה, להסביר בצורה נכונה ואחר כך להראות שאפשר לפתור אותה, שאסור לנו לחכות, אחרת מצד הטבע ינחתו עלינו מכות נוראיות. אז האנשים יקשיבו לנו.

מתוך שיעור מס' 1 בכנס שוודיה, 30.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אינטגרליות: להחליף מינוס בפלוס
מבט על העולם דרך משקפי האינטגרליות
אינטגרליות אידיאלית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest