דף הבית / חינוך, ילדים / להביא לכל אחד את עקרונות החינוך

להביא לכל אחד את עקרונות החינוך

כל חכמת הקבלה היא שיטת חינוך. הרי האדם חייב להשתנות, לגדול מ"פרא אדם קטן", כפי שאנחנו מכירים את עצמנו בעולם הזה, עד להידמוּת לבורא. אפילו איננו יכולים להרגיש את זה. המטרה כל כך רחוקה, כל כך גבוהה, הפוכה ומנוגדת לנו, עד שהיא חומקת מתפיסתנו.

בדרך נותנים לנו שינויים, כדי שאנחנו נידמה לבורא. כשאנחנו משתנים, אנחנו מגלים את המצבים החדשים שלנו בעולם הרוחני, במדרגות הרוחניות. וכל המצבים הללו, למעשה, הם מדרגות החינוך. אנחנו מתחנכים על ידי הסביבה ועל ידי האור העליון, משתנים, וכך עוברים תהליך של למידה.

אם כך, חכמת הקבלה היא שיטה שמאפשרת לי לחנך את עצמי להידמות לבורא. אנחנו עושים את זה בעזרת הסביבה: המורה, ספרי הקבלה המקוריים והקבוצה. בחינוך הזה חייבים להבדיל בין ילדים ומבוגרים, בין נשים וגברים, לפי כל סוגי בני האדם. עלינו לחפש את האמצעים כדי לעזור להם להתחנך בצורה נכונה.

הרי כל אדם שקיבל התעוררות רוחנית חייב לתקן את עצמו ולסייע לתיקון הכללי של כולם. הרי בעצם "כולם" הם הוא עצמו. אם בצורה כזאת הוא מתייחס לכולם, הוא מסוגל לתקן אותם. אך אם הוא מבדיל את עצמו מהאחרים, הוא הופך ל"מתקן עולם" שרק מקלקל את עצמו ואת האחרים.

את הדברים האלה נצטרך להסביר ולנסח בצורה קלה ומובנת לכולם. הרי בשלב הנוכחי ברור שכל האנושות מתקרבת ליישום חכמת הקבלה, כלומר, לחנך את עצמה עד לדרגת ההתאמה וההשתוות לבורא. אחרת נתחיל להרגיש כמה אסונות גורמת לנו ההופכיות שלנו מהבורא.

לשם כך אנחנו מכינים את רשימת עקרונות החינוך. העיקר שהם יהיו מובנים לכל אחד. כי לנו עצמנו יחסית ברור מהיכן הם נובעים. לא קשה לנו לדבר על העקרונות הללו בשפת הקבלה או בשפה שבה מציג אותם בעל הסולם, בעיקר במאמריו. אך כיצד לעשותם שימושיים עבור כל אחד בעולם? זאת הבעיה שניצבת מולנו עכשיו. נשתדל לפתור אותה.

מתוך שיעור בנושא "עקרונות החינוך הקבלי", 16.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
מתוקן = מאוחד
לגלות את הרע, כדי להתרחק ממנו
השפעת הסביבה, יחד עם ההארה הרוחנית

One comment

  1. סער סטון

    הדרך היא שכל נקודה תניח בדרכם של אומות העולם את הבורא כאופציה נוספת להתמודדות עם תלאות החיים והחזרת התענוגים. זאת יש לבצע עד אשר ירצו(מהחמרת הייסורים) וייקחו לעצמם.

    סער

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest