דף הבית / אקטואליה / לגרום לאיזון ביחסים

לגרום לאיזון ביחסים

שאלה: מדף קרח בגודל של 1,200 קמ"ר התנתק מאנטרקטיקה בעקבות הטמפרטורות הגבוהות. חוקרים אומרים שזה אחד מאירועי הקריסה המשמעותיים ביותר שהיו ב-20 השנים האחרונות. אומנם לא תהיה לזה השפעה מיידית, אבל זה בהחלט מאיץ את קצב ההידרדרות האקלים, וקווי החוף בעולם יהיו בסכנה מוקדם יותר ממה שחשבנו. החוקרים אומרים שזה עלול לגרום  לכך שאזורים שלמים ימחקו ומאות מיליוני אנשים יישארו בלי בית. אתה חושב שזה באמת יקרה?

תשובתי: נראה לי שהרבה לפני כן נרגיש שאנחנו לא ראויים להמשיך לחיות על פני כדור הארץ. אנחנו כל כך רעים, שכדור הארץ ירצה לסלק אותנו מעל פניו. כדור הארץ "נגעל" מההתנהגות שלנו לדומם, לצומח ולחי.

שאלה: אפשר לעצור את התהליך?

תשובתי: לא על ידי שמירה על הסביבה, שריפות פחם וכן הלאה, אלא רק על ידי שינוי היחס שלנו לבני האדם, ולדומם, לצומח ולחי. חסרה לנו אהבה. רק באמצעות אהבה נוכל לעצור את התפשטות השנאה בין כל חלקי הטבע, ובמיוחד בין בני האדם. כי זה מה שגורם לחוסר איזון בין כולנו.

שאלה: כדור הארץ יודע אם יש בי אהבה או שנאה?

תשובתי: בוודאי, כדור הארץ מרגיש הכול. כדור הארץ זו צורת חיים, שאנחנו חיים עליה, ואנחנו צריכים לדעת איך להשתמש בצורת החיים הזו. כדור הארץ סובל מאיתנו כעת, כמו שאתה יכול לזהות סבל בבעל חיים, כך אתה ממש יכול להגיע למצב שאתה רואה את הסבל של כדור הארץ.

שאלה: איך אנחנו יכולים "לשמח" את כדור הארץ?

תשובתי: כשנרצה ליצור חיים מאוזנים, הדדיים וטובים, גם כלפי הדומם, הצומח והחי, ובמיוחד בדרגת המדבר, בינינו, אז נהיה המקור לאיזון חדש, נגרום לאיזון בכל כדור הארץ, ובכל מה שיש ויהיה לנו שפע מהכול בצורה שלמה.

 

מתוך התוכנית "מבט פנימי – אקטואליה בראי הקבלה", 25.4.2022

 

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest