דף הבית / אהבה / גירושין אחרי החגים

גירושין אחרי החגים

 שאלה: מדי שנה אנו עדים לכך שבסוף תקופת החגים נרשמת עלייה במספר הפניות לעורכי דין בתחום "דיני משפחה". לפי נתוני הלמ"ס, שיעור הגירושים בישראל עולה מדי שנה. אם בשנת 1970 התגרשו 2,442 זוגות, בשנת 2019 זה הגיע כבר ל-15,992 זוגות. למה דווקא בחג, שיש בו נטייה לחיבור, לקשר, להתקרבות, יש פתאום פיצוצים גדולים יותר?

תשובתי: לאנשים קשה להיות יחד, הם כלואים יחד בתוך דירה או יוצאים יחד, חוזרים יחד, בכל מקום רואים אחד את השני, ובאורח החיים היום הם לא רגילים לראות אחד את השני כל כך הרבה.

שאלה: אתה כביכול אומר שאנחנו לא באמת בנויים מבחינה פנימית להיות יחד?

תשובתי: בטח שלא. אני בטוח שגם אם תנסו לחקור עמים על פני כדור הארץ, תראו שגם שם חיי משפחה היו מסודרים כך שגברים ונשים לחוד.

שאלה: אז מתי נהיה כולם יחד?

תשובתי: בחגים, שבתות, במאורעות חגיגיים. הגברים עוסקים בעבודות שלהם ונשים בעבודות שלהן, והם נמצאים במגע כשבאמת יש אפשרות, יכולת ונכונות. ואז אחרי החגים הם לא רוצים להתגרש, כי זה אפילו גורם להם לחיבור, זה מחזק מאוד את הקשר ביניהם. זה יוצר כבוד, געגוע וחיסרון, וכך צריך להיות בטבע.

 

מתוך ישיבת כתבים, 17.4.2022

2 comments

  1. שלום רב,מי זאת בדיוק לילית, מה היא מסמלת? למה יש שתי דמויות של אישה? חיובית- חווה, שלילית-לילית? מה לילית מסמלת ומה חווה לעומתה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest