דף הבית / משבר עולמי / לגליזציה של גראס בארה"ב

לגליזציה של גראס בארה"ב

דעה: תרבות עישון הטבק במדינות המפותחות היא בת יותר מ- 500 שנה. אך המאבק בעישון החל רק במאה ה- 20, במקביל להיווצרותם של מונופולים של מכירות טבק וצמיחה ברווחיהם.

במשך זמן רב, התהליכים הללו התרחשו במקביל, כאשר הרופאים התריעו על הסכנות ואילו התעשיינים מילאו את כיסיהם. עכשיו אין שום ספק שמחלות לב, גידולים סרטניים ומחלות בדרכי הנשימה קשורות באופן ישיר לעישון טבק.

אולם, עישון טבק לעולם לא נחשב כעיסוק מסוכן לציבור, בניגוד לכל סוג של התמכרות לסמים. בכל מגוון התרבויות האנושיות קשה מאוד למצוא נרקומן המהווה דמות חיובית. משכבר הימים נחשב השימוש בסמים לעיסוק בזוי, לא ראוי, הוא נרדף פלילית בצורה נוקשה וגונה על ידי החברה.

כל בר-דעת אינו מטיל ספק בנזק לבריאות הנגרם על ידי סמים. בנוסף להרגשה הפיסית של הנרקומן, האנשים הקרובים לו ניזוקים באופן ישיר.

כאן מעניין לראות את המהפך, ה"סלטה" של החברה האמריקנית וגם של הצמרת המחוקקת והמבצעת שלה ביחס לשימוש בגראס, לכיוון של תמיכה בלגליזציה של ההרגל הזה. לאן נעלמה השמרנות וההליכה אחר יסודות המוסר של האבות המייסדים.

בעשור האחרון, במדינות רבות בארה"ב, עישון הסמים דחק החוצה את עישון הטבק – המאבק האקטיבי בעישון טבק ניקה את השטח לשימוש בגראס, והכול על פי החוק.

התוצאות הקטלניות מהשימוש בגראס נמשכות לאורך עשרות שנים.

במקרה של הגראס, הן הרופאים האמריקניים והן המשווקים שלו מצאו את עצמם באותו הצד של המתרס. הרופאים מתייחסים בצורה רגועה להתמכרות לסמים, כאשר ברור להם שהרבה יותר קשה להיגמל ממנה מאשר מהתמכרות לטבק. פלסטרים, אלונים, מסטיקים וסוכריות לא יעזרו כאן, וכמובן שעלות הגמילה תהיה יקרה מהותית.

תגובתי: לפי התכניות של האליטה האמריקנית, יש להרדים את רוב האנושות עד שהאוכלוסייה תצטמצם באופן טבעי ל-1-2 מיליארד. אין שום אמצעי "שקט" אחר. לכן התקבלה החלטה בקנה מידה גלובלי להפוך את הסמים הקלים לחוקיים ולשווקם. חברות הטבק הוכרחו לשתוק. פקודה זהה ניתנה גם לתקשורת. היחס השלילי לטבק והיחס החיובי לגראס מתפשטים מארה"ב אל כל העולם.

ידיעות קודמות בנושא:
יריד תעסוקה של מריחואנה
מדינה של תלותיים וחלשי אופי
"עשב" חוקי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest