דף הבית / אהבה / הפיזיולוגיה של האהבה

הפיזיולוגיה של האהבה

דעתו של ד.ז'וקוב (D. Zhukov, ביולוג): המילון האנציקלופדי הגדול אומר, כי אהבה היא "התכוונות לאדם אחר, לקהילה אנושית, או לרעיון". צורת האהבה המעניינת ביותר את הקהל הרחב של הקוראים, היא אהבה בין שני אנשים שאינם קשורים מבחינה ביולוגית.

סוג זה של אהבה יכול להיות מוגדר כהפרעה נפשית, שמתאפיינת ברעיון מנופח בצורה של תשומת לב של אדם אחר, המלווה במצב רוח מופרז ולא יציב שמשתנה. בסיווג הבינלאומי של מחלות סעיף F63.9 כתוב: "הפרעות לא מוגדרות בהרגלים ודחפים", ולעתים קרובות ניתן להגדיר את האהבה לפי הסעיף הזה.

בן אדם שמאוהב מקיים את מגוון צרכיו בצורה לא מודעת. חשוב להדגיש כי המגוון הזה יכול להיות שונה לגמרי אצל אנשים שונים. מאוד בולט הרצון של אנשים לספק את הצורך הנהנתני, כלומר, הצורך בקבלת התענוג, שבמקרה זה לעתים קרובות נקרא מיני.

בנוסף לצורך הנהנתני אנשים מספקים באהבה את צרכיהם הרבים האחרים, בעיקר הצורך בשיפור של ההערכה העצמית. לרוב אוהבים את האנשים שמאפשרים לנו להפגין את היתרונות שלנו – הפיזיים והנפשיים. קל לראות איך האדם מספק את הצורך שלו להחזיק ברשותו אובייקט יוקרתי, מה שגורם לקנאה מצד הסובבים ושוב מגביר את ההערכה העצמית של האדם.

הצורך במנהיגות, בשאיפה להשתלט על המצב מהווה בסיס לאהבה של נשים בוגרות לגברים צעירים, בני נוער של אתמול. לעתים קרובות אהבה נוצרת על בסיס של צורך הפוך, הצורך לציית, ללכת אחר מנהיג. לעתים קרובות ניתן לראות את הצורך ברגשות כבסיס לאהבה.

צורות רבות של התנהגות האדם מותנות על ידי הצורך ברגשות, והאהבה היא הדרך הנעימה ביותר, אם כי מאוד יקרה, כדי לספק את הצורך הנ"ל. בין הצרכים האחרים שניתן לספק במצב של אהבה נציין את הצורך בקשרים חברתיים יציבים. נציין גם שצורך זה קיים לא אצל כולם. צורה זו של אהבה קשורה בקשר הדוק עם המושג "חברות".

באשר למנגנונים הפיזיולוגיים של האהבה, הם אינם ידועים. לייתר דיוק, ישנם תיאורים של שינויים רבים בתפקוד המערכות השונות של משתתפי המחקר הטוענים כי כעת הם נמצאים במצב של "אהבה רומנטית". ישנם שינויים בפעילות של אזורים רבים במוח, ברקע ההורמונלי ובעבודתה של מערכת הלב וכלי הדם, מערכת העיכול ומערכות אחרות. עם זאת, מנגנוני השיגור של האהבה אינם ידועים לחלוטין. ליתר דיוק, המנגנונים הללו הם פסיכולוגיים גרידא (קיום הצרכים) ואינם ניתנים למחקר באמצעות הפיזיולוגיה.

התייחסותי: על פי חכמת הקבלה, האהבה אינה קיימת. ישנו רק רצון להתמלא בתענוג. זוהי מהותו לא רק של כל אדם, אלא כל הטבע – הדומם, הצומח, החי. החלק המפותח ביותר של הטבע החי הוא האדם. האהבה יכולה להיות רק רוחנית, כלומר, מבוססת על הצורך להשפיע ללא תמורה, למלא את האחרים. והתכונה הזאת יכולה להופיע אצל האדם רק תחת ההשפעה של האור העליון, שהוא תכונת ההשפעה. המימוש של חכמת הקבלה מאפשר לנו לעורר את השפעתו של האור העליון עלינו.

ידיעות קודמות בנושא:
ביולוגיה אבולוציונית של אהבה
ארגון הבריאות העולמי: האהבה הוכרה רשמית כמחלה
באהבה כולם נהיו יותר פרימיטיביים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest