דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לגלות יחד את העולם העליון

לגלות יחד את העולם העליון

שאלה: נניח שאחד החברים מתעלה מעל עצמו, מרגיש שוּתְפוּת בינינו בעשירייה ואת הבורא שמתגלה, ואילו חבר אחר באותו הרגע אינו מרגיש זאת ונמצא במחשבות אחרות. האם זה צריך להיות מורגש בו-זמנית אצל כולם או אצל כל אחד ברגע אחר?

תשובתי: כל אחד ירגיש זאת ברגעים שונים, עד שתתחילו להרגיש יחד שותפות, ורק אז בתוך השיתוף יתחיל להתגלות הבורא. עליכם להגיע לכך כדי לחיות באופן קבוע בשיתוף הזה שהרכבתם בתוככם, וזוהי הקבוצה.

קבוצה היא לא סתם עשרה אנשים שיושבים זה ליד זה. קבוצה היא מה שהם הפרישו מהאגו שלהם, רצונם להיות מעליו, להתחבר ולהרגיש את הבורא כדי להשפיע לו, להתעלות מעל עצמם, אבל כבר יחד כאיש אחד. ואז הם מחפשים היכן הבורא כדי לתת לו את כל זה, להעניק לו, כמו זר של עשר שושנים.

בספר הזוהר המצב הזה משול ל"שושנה בין החוחים". המלכות היא "שושנה", בדומה לביטוי "הקהה את שיניו", מפני שקשה מאוד "לצאת מתוך עצמך", בדומה לאדם שמקבל אגרוף בשיניים. ו"חוחים" הם כל שאר התכונות שאתם לא יכולים לחבר זו עם זו. באופן כללי זוהי עבודה גדולה.

עם זאת, לא יכול להיות מצב שבו זה יקרה היום אצלך, מחר אצל חבר אחר, לאחר מכן אצל חבר שלישי וכולי. עליכם להגיע למצב שבו אתם כל הזמן עובדים על זה, והשותפות שלכם והכיוון שלה לבורא הם הדבר החשוב ביותר עבורכם. זוהי הליבה של הקיום שלכם, של החיים שלכם, ורק בשביל זה כדאי לחיות. כל שאר הדברים הם רק תוספת קטנה בחשיבותם.

שאלה: האם אפשר לדון בעבודה היומיומית שלנו בעשירייה כיצד כל אחד מאיתנו מרגיש את זה וכיצד להגיע לזה?

תשובתי: באופן כללי אפשר, אבל עם זאת תשתדלו להתייחס זה לזה באהבה, מפני שאם חבר מדבר על רצונו להתחבר עם העשירייה, אז כל השאר צריכים להיות זהירים מאוד שלא להתייחס לדבריו בקלות ראש, מפני שבכך אתם מוחקים את המאמץ הכללי של הקבוצה.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 04.04.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest