דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / איך להגיע להבנה רגשית?

איך להגיע להבנה רגשית?

שאלה: אתה נוהג לומר שעלינו ללמוד "פתיחה לחכמת הקבלה" עם הרגשות. מה הכוונה עם רגשות?

תשובתי: זה מורכב מאוד להגיע להבנה על ידי הרגשות בלימוד ודורש המון זמן, כמה שנים. יכול להיות שנדרשים היום פחות מאמצים, כי בכל זאת יש לנו קבוצה גדולה, אנשים רבים כבר נמצאים פחות או יותר בתהליך מעבר, במצב שמכניס אותם ליחסים רוחניים. אבל הרגשת הטקסט מתרחשת כאשר עשירייה מתחילה להשתדל ליישם בתוכה פעולות רוחניות.

איך אפשר לעזור בכך? צריך לשמוע פעם ועוד פעם את מה שאנחנו לומדים, וכל הזמן להשתדל לחפש זאת בתוכנו. תתאר לעצמך איזו עבודה עצומה עושה ילד כאשר הוא גדֵל, הוא לא מבין מה רוצים ממנו. עליו לנחש על מה המבוגרים מדברים.

האם יש לו אינטואיציה, רגשות, האם משהו מפותח בתוכו? שום דבר! והנה הוא מסתכל על אחד, על השני, ומתחיל לחשוב מה הם רוצים. הוא פותח את הפה, מזיז רגליים וידיים לכל הכיוונים. הוא רוצה להרגיש בכל ישותו על מה המבוגרים מדברים, למה הם מסתכלים עליו, והוא לא מבין.

כמו תינוקות שזה עתה נולדו, כך גם אנחנו נכנסים לעולם הרוחני ומביעים באופן כזה את עצמנו. זה מאוד לא פשוט והרבה יותר מורכב מאשר לילד קטן, מפני שיש לו שותפות של רגשות עם ההורים, שותפות של מחשבות, ואילו לנו אין. אפילו אם אנחנו מצליחים להידמות במידה קטנה למה שאומרים המקובלים, אז ההידמות הבאה תושג במאמץ גדול עוד יותר. ניצבת לפנינו בעיה רצינית מאוד של הסתגלות לעולם הרוחני, ולכן עלינו ללכת בעקבות מה שאומרים מקובלים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 4.4.2019

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest