דף הבית / כללי / לבנות קשר טוב

לבנות קשר טוב

שאלה: האם בעולם לא גלובלי יכולות לפרוץ מלחמות בקלות, לעומת מצבנו היום שכולם תלויים בכולם?

תשובתי: לא נוכל לבטל את הצורך בתלות הדדית, למרות שבחשיבה הגיונית אנו עלולים לחשוב שאנחנו יכולים לבצע זאת, אבל לא נוכל. מנקודת מבט גלובלית, אני רואה שהעולם ייאלץ להגיע לחיבור, לתיקון, בצורה לא יפה וטובה. אני רק מקווה שלא נעבור מלחמות עולם שלישית ורביעית כמו שכתב בעל הסולם, אלא על ידי מכות קלות יותר.

שאלה: מצד אחד אתה טוען שלא נוכל להפסיק להיות בחיבור בינינו, להיות תלויים הדדית, אבל מצד שני אתה מדבר על אפשרות של דה-גלובליזציה. האם תוכל להסביר?

תשובתי: אנחנו לא יכולים לשנות את ההכרח בחיבור, כי כך הטבע מקשר בינינו. אך כתוצאה מהפסקת הקשרים העסקיים בתעשייה, ביטול הקשרים בין מדינות וחברות ובני אדם, נגרמת התרחקות במגזר העסקי, התרבותי, החינוכי והתעשייתי. כך אנו מתרחקים יותר ויותר זה מזה, ומחזירים את התנהלות החיים מאה שנים לאחור. אני לא רואה בכך דבר רע. האנושות מתחילה להבין שללא קשר נכון וטוב בין כל המדינות, החברות, העמים, לא נוכל לשרוד. אני מאמין שכתוצאה מכך יקבלו יותר שכל ורגש. לדעתי לא צריך לעבור מלחמות כדי להגיע להבנה הזו, מכות לא יעזרו לאנשים להבין זאת. אנו נמצאים בכוח האגו שקורע אותנו לגזרים. אני חושב שאנו כבר נמצאים במצב שבו כל אדם יכול להגביל את עצמו כדי לא לסבול, אבל מתוך התבוננות על ההתנהגות האנושות, כולם מבינים שעלינו לבנות קשר טוב יותר בינינו, ואז נעבור את כל הגלים הבאים עלינו בשלום.

 

מתוך ישיבת כתבים, 29.5.2022

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest