דף הבית / קבלה ומדע / חושבים מדע / לבנות את המציאות

לבנות את המציאות

שאלה: האם האדם בעולם הזה משתנה אחרי שרכש חושים רוחניים?

תשובתי: לא, האדם בעולם הזה לא משתנה, ברוחניות הוא משתנה. ברוחניות, אם גילית את חמשת החושים הרוחניים שלך ותפסת בהם את המציאות הרוחנית, מיד אתה מתחיל לגלות שהמציאות הרוחנית היא חיה, היא כל הזמן משתנה, פתאום מדומם יש לך צומח, פתאום מהצומח חי, מהחי אדם. המציאות כל הזמן משתנה ומתקדמת, ממש בכל רגע. אתה רואה שהכול משתנה מפני שאתה משתנה. ואז אתה מתחיל ללמוד איך אתה צריך להשתנות, כדי שתקבע איך המציאות תשתנה, ולא שהיא תשתנה איך שבא לה. אז אתה מתחיל לעבוד.

לכן זה נקרא "חכמת הקבלה", כי אתה כבר מתחיל להיות חכם: איך אני מנהל את החושים שלי בהדרגה כדי להעמיק את התפיסה שלי במציאות? אבל במציאות שמצטיירת בי ומחוץ לי, אין מציאות. איך אני מגיע למציאות שבי, אבל שהיא שלמה? שלמה, מלאה, במקסימום שאני יכול לחקור לעומק ולכל הכיוונים, לכל הצירים, ואז אתה עולה אט-אט ב-­125 המדרגות בצורה הדרגתית, עד שאתה מגיע לגמר התיקון של החושים שלך ותופס את הצורה האמיתית הסופית. זהו. רק שם במדרגות הללו אתה בעל הבית, אתה משנה את המציאות.

שאלה: אז כל מה שאנחנו צריכים לעסוק בו, לפי ההסבר הזה, הוא רק בשינוי החושים כל הזמן?

תשובתי: כן, לא צריך יותר שום דבר. גם העולם שלנו הוא כך.

שאלה: וזה ייקרא "מחקר", "מדע"?

תשובתי: כן, ועוד איזה מדע. כי בעולם שלנו, אתה כאילו טועם: "זה מתוק, אוי זה חמוץ". זה כל המדע שלך. זאת אומרת, אתה מודד כלפי עצמך, שאתה כבר בנוי, עשו אותך כזה. כאן יש לך פרמטר משתנה, אתה בהתאם לחושים שלך חוקר את העולם ואז אתה מבין שהעולם הוא תוצאה של החושים שלך, הוא סך הכול לא קבוע, הוא לא נתון לך, אלא אתה בונה אותו.

מתוך התוכנית "עולמות נפגשים – קבלה ומדע" מס' 6, 16.5.2014

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest