דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לבחור את המרירות המתוקה של האמת

לבחור את המרירות המתוקה של האמת

laitman_2010_1805_us-70.jpg

מצבים טובים ורעים אינם נקבעים לפי כמה שאני מרגיש אותם כנעימים לי. המצבים יכולים להיות טובים ורעים או יחסית להרגשה, או מנקודת המבט של אמת ושקר. כל אדם שמתחיל לפתח את הגֵן הרוחני שלו (את הניצוץ, "הרשימו") מרגיש כל מצב בשני אופנים. יחסית לרצון שלו, הוא מרגיש אותו כ"מתוק או כ"מר", כי הרי הרצון זה בהמה, סתם חומר. אך יחסית לניצוץ הרוחני הוא מרגיש את מצבו כאמת או שקר. אחר כך הכול תלוי בכמה חשובה לנו יותר האמת או המרירות, לאחד יותר לשני פחות. בהקשר לזה אנחנו מתקדמים, עד כמה שאנחנו יכולים לסבול מרירות למען האמת.

נניח, היום ניתן לתת לי 10 ק"ג של מרירות, ואני בכל זאת אוחז באמת, זה סימן שאני מוכן ללכת. ומחר אני אוכל לסבול אפילו 15 ק"ג של מרירות. מרירות משמע, שהיא נגד הטבע שלי, רצונות ליהנות, כפי שקרה בכנס "קבלה לעם" העולמי כשניסינו להתחבר ונבהלנו: רק לא זה! אך אם אנחנו יודעים שבחיבור הזה יש אמת, ורוצים להתעלות מעל למרירות שלנו, אז בפעם הבאה זה יצליח לנו! אנחנו כבר נוכל לעשות חישוב בהתאם לאמת או לשקר.

ולמרות שאינני מוכן להתחבר וכואב לי ומפחיד אותי לשבור את האגו שלי ולהתעלות מעליו, אך אני רואה שהוא שקר ואני שׂונא אותו. אינני יכול להישאר בו יותר! עכשיו עדיין אין בנו את השׂנאה הזאת, אך היא תהיה, ואז אנחנו נשבור את קליפת הטומאה, את "הקליפה", ונעבור הלאה. לשם כך רק דרוש לנו זמן.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "מהות הדת ומטרתה", 17.11.2010

One comment

  1. כבר יש הכרה,במר ומתוק,ואמת ושקר. תלמידים רבים מבינים שהמר הזה שמורגש,הוא מר נכון!
    הוא מר לפרעה שבנו,והפרעה שבנו מורגש לנו כעצמנו.ואנחנו יחד רוצים להגיע לאחד!בביטול עצמי,מעל האגו,בדאגה לאחרים,וזה נגד הפרעה שבנו שלא אוהב את זה בכלל!
    כולנו יחד בוחרים באמת!
    בהצלחה לכולם!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest