דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא קל לעבור דרך דרכי הלידה

לא קל לעבור דרך דרכי הלידה

שאלה: איך אנחנו יכולים לעזור זה לזה לשמור על שמחה והכרת תודה לבורא באותם המצבים הקשים שמתגלים ביציאה ממצרים?

תשובתי: ודאי שמתגלים מצבים קשים. בזמן האחרון אני מקבל תלונות וטענות מקבוצות רבות. המון אנשים שונים כותבים על כך, שבקבוצות מתגברות הבעיות והחברים מסתכסכים ביניהם, לא יכולים להסתכל זה על זה. מישהו הפסיק להגיע, מישהו עזב בכלל.

יש קבוצות שפתאום התחלקו לכמה קבוצות. למישהו עלה רעיון לארגן קבוצה משלו והוא לוקח כמה חברים ומתנתק מכל השאר.

מתגלות המון בעיות שונות. אבל צריכים להבין, שהן כולן תורמות להתקדמות בדרך. אלה הם כאלה קלקולים שאי אפשר להסתדר בלעדיהם. לכן אני מתייחס לכולם בשלווה גמורה.

אם אתם רואים את השיעורים ומשתדלים איך שהוא ליישם את הנאמר באופן מעשי, אז אתם תתקדמו. ואם אתם לא מקבלים, לא שומעים ולא מסוגלים לממש, אז אני לא יכול לעשות שום דבר. אני מאוד מוגבל בעבודה שלי.

אבל אתם צריכים לדעת, שכל הקשיים הרציניים האלה נוצרים לקראת התקרבות ליציאה ממצרים. זה אומר, שאנחנו נמצאים תחת שליטת האגו שלנו ויכול להיות שכבר מתקרבים למ"ט (49) שערי טומאה.

בכל דרגה ודרגה יש את מ"ט שערי טומאה משלה. מהם מתחילה ונגמרת כל דרגה. נאמר, "כל הגדול מחברו, יצרו גדול הימנו", ובמדרגות העליונות מתפתחים סימנים הרבה יותר גדולים של מ"ט שערי טומאה מאשר במצרים. אבל כלפינו גם זה נתפס כבעיות רציניות.

מובן, שלחץ שמופעל על ילד הוא הרבה יותר קטן מאשר על אדם גדול. אבל לילד הבעיות הללו נראות חשובות ובלתי נסבלות. לכן אני מזהיר את הקבוצות שמרגישות את עצמן מרוסקות, שעכשיו זה הזמן הטוב ביותר להתחבר ולהתלכד ויכול להיות שבזכות זה אתם תוכלו לעשות קפיצה שנקראת "לידה רוחנית", יציאה ממצרים. זה אפשרי דווקא מתוך המצבים שבהם אתם לא יכולים להשיג שום הסכמה.

כדאי לאסוף את כל המשקעים האלה, את כל הבעיות, את כל השבירה ולהשתדל להתחבר. אז יתגלו מצבים חדשים שבהם אנחנו לא נוכל לסבול זה את זה. ואנחנו שוב נשתדל להתחבר. וכך תוך פרק זמן קצר, תוך כמה שעות אתם תוכלו להגיע ללידה רוחנית.

אבל תיקחו לתשומת ליבכם, שעד שזה לא יתרחש, המצבים יהיו בלתי נסבלים ויהיה צורך להתחבר מעל לשנאה, מעל לדחייה, מעל לריחוק ומעל לכל מיני חשבונות. זה מאוד לא קל ולא נעים, אבל אין מה לעשות.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.04.2014

ידיעות קודמות בנושא:
שני תסריטים ליציאה ממצרים
מפגש מתחת לשער ה – 49
שלח את עמי!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest