דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / לא על ידי כמות אלא על ידי איכות

לא על ידי כמות אלא על ידי איכות

שאלה: לא רבים נמשכים היום לחכמת הקבלה. האם צריך לצפות להתעוררות של "נקודות שבלב" חדשות במידת ההפצה שלנו?

תשובתי: אין לי תשובה מדויקת לשאלה הזאת. אני לא רוצה לומר כאן על מה שהמקובלים לא כתבו.

רק תבין, יש גיבור בכמות ויש גיבור באיכות. נאמר: "אתם המעטים מכל העמים". לכן, גם בעתיד יהיו מעט בני אדם, כמו החברים שלנו בקבוצות בכל רחבי העולם, וכמו כן "אוהדים", מעגלים חיצוניים שאינם מכוונים דווקא לחכמת הקבלה, אבל מקשיבים ותומכים, קרובים אלינו.

אנחנו מעטים במספר, אבל חזקים ועוצמתיים בגובה, בהבנה, בהכרה, בקשר שלנו עם האלוקות. דרכנו, כמו הבזק ברק מהשמיים יזרמו לארץ כוחות, המלצות, תוכניות, אירועים לקהל הרחב. ואז, מחוסר ברירה, ואולי מתוך זה שיאמינו לנו, או בדרך נוספת, האנשים יתחילו להתרגל למסר שלנו.

אם יש אדם אחד, פיקח, שרואה בראש שיירה של עיוורים, אז בעל הסולם אומר, שכולם יכולים ללכת אחריו בביטחון שהם ישיגו את המטרה. אני לא חושב שבתרחיש הזה ישתנה משהו בצורה רצינית. אנחנו מעבירים הרצאות ו"שולחנות עגולים", פותחים קורסים, אך לא כדי לקרב אנשים, לא כדי למשוך אותם לשורותינו. להיפך, אנחנו צריכים לעבוד "בשטח שלהם" ולהעביר להם את שיטת התיקון הכללית, ה"עממית", ולא את השיטה המיוחדת שלנו. "מסכים", "אורות", "כלים", "פרצופים", "צמצומים", כל זה לא בשבילם. לאנשים דרושה רק הידיעה על החיבור הרחב, שיקל על החיים הגשמיים.

זה המסר שלנו לקהל. לא צריך "להשפריץ" לתוכם את הקבלה וחומרים גבוהים. צריך לדבר עם האדם "בגובה העיניים", "בתדר הלב שלו", על מה שמדאיג אותו: חינוך ילדים, בעיות יום יומיות וכדומה.

להבליט ו"לעורר" מעט את החיסרון שלו, ולהראות שאנחנו יכולים להרגיע ולמלא אותו על ידי השיטה שלנו.

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 01.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
לא תוכל לחסוך במכשולים
לפי חוקי הבועה
הפצה: עטיפה ומילוי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest