דף הבית / קבלה ומדע / טבע / לא ניתן לעצור את הקדמה

לא ניתן לעצור את הקדמה

laitman_2010-02-02_4101-70.jpg

שאלה: כפי שידוע, הקדמה מרחיקה את בני האדם מהעליון, מהבורא, מהזיכוך והטהרה. זו הדעה החדשה של האידאולוג הידוע א. דוגין. לפי דעתי, חכמת הקבלה, כמו כל דת אחרת, מוכרחה להסכים עם הגישה הזאת?

תשובתי: ההתפתחות היא חוק הטבע, לא ניתן לעצור אותה, היא מוכתבת על ידי התפתחות האגואיזם בבני האדם. היא צריכה להביא את האנושות למבוי סתום, שהיציאה ממנו היא אחת – מעבר לחברה של השפעה ואהבה.

בחברה הגלובלית, כשמתגלה התלות ההדדית של כולם בכולם, לא יכולה להיות החלטה אחרת. בני האדם חייבים להידמות לטבע בהתנהגותם, להפוך לאחד שלם ביניהם ולאחד שלם עם הטבע. וזה בניגוד לאגואיזם הגדל בתוכם. דווקא האגואיזם והקדמה הם אלו שמביאים אותנו לנחיצות לשינוי עצמנו.

לא ניתן לבצע את המעבר הזה בדרך טבעית, הרי חייבים לשנות את טבע האדם. הניסיונות לכך רק יביאו לייסורים, לאסונות טבע, מלחמות ועוד. המעבר מהאגואיזם לתכונת ההשפעה אפשרי רק על ידי שימוש בשיטת חכמת הקבלה. היא מלמדת כיצד להשתמש בכוח שיצר את האגואיזם, הוא גם זה שיכול לתקנו, לשנותו להשפעה ואהבה לזולת.

אין לנו אפשרות לעצור את הקדמה. עלינו להביא את העולם למצב הטוב דווקא בעזרת האגואיזם והקדמה הגדלים, זה אפשרי בעזרת השימוש בידע של חכמת הקבלה. לכן הפצתה כל כך חשובה בזמננו.

רשומות קודמות בנושא:
כל האנושות נמצאת בגלות
בואו נלך בדרך הטובה
הסיבות האמיתיות לכל הקורה לנו

7 comments

  1. ואלרי מנהריה

    למה הביטוי "גמר התיקון" הוא מתקבל ונלמד כמעין נקודת סיום, שאליה אנו שואפים ולא אחרת? אלה לי זה דווקא מרגיש ההפך- התחלה של משהו אמיתי לאחר תקופת השפל והבורות!?

  2. ואלרי מנהריה

    על פי מה כל אחד מקבל את עוצמת הצירים הנועדים לו, כאשר כמו בעולם הגשמי כך גם בטח ברוחני הם לגמרי לא שווים בחוזקם ובסבל הפיזי ( והרוחני) הניגרם כתוצאה מהם???

  3. ואלרי מנהריה

    אולי איני מכירה את כל הסיפורים שבתנ"ך ולא שמעתי את כל ההרצאות ושיעורים, אז אבקש אולי עזרה למצוא (אם יש) פרשנות בנושא של שנאה, אך לא לזולת, לא לסביבה, וגם לא לבורא אלה … כלפי עצמי! הניתנת להתמודדות איתה במשך רוב חיו של האדם,למטרת ענישה עצמית או אולי עקב אכזבת עצמי.השנאה שעוצמתה ותדירותה אינה משאירה אפילו מקום לכל שאר השינאות, ומופנת אך ורק כלפי האדם עצמו ודי אוכלת אותו לאט לאט וכל פעם מחדש. ההורסת או בונה? המנתקת או מחברת? העוזרת או מזיקה? אך נראה לי שהיא די נפוצה  בקרב בני אדם.

  4. ואלרי מנהריה

    כיצד יוצאים מעבדות המתגלה ממקור של בית של אותו האדם שגונזת ודורשת ממנו את כל זמנו ואת כל כוחותיו על מנת לעמוד בציפיות של עצמו מעצמו ושל המשפחה התלויה בזה? ועבדות מבני הבית, שקובעים ומתכננים לאדם את צורת  חשיבתו ותעסוקתו מבלי להרגיש ואתה דווקא שמח לתת להם את נשמתך כולה אך אז זה על חשבון  זמן פנוי וראש פנוי לרוחניות ולימוד…?

  5. ואלרי מנהריה

    החלום ששלי- הוא למשוך וליצור איכשהו את מודעות של חוכמת הקבלה בצפון הירוקה, לדעתי בעלת פוטנציאל אדיר. כי למעשה עדיין עוד לא נתקלתי במישהו כאן ששמע על הערוץ אפילו.איך מחברים בין כל המעוניינים כמוני?כמה ראשים וידיים נדרשים במינימום בשביל זה?האם יש הדרכות למיניהם בנושא?

  6. ואלרי מנהריה

     האם אני מבינה נכון :שהתנועה הקיבוצית האלטרואיסטית לא הצליחה ולא שרדה בגלל בגלל שנהגו בדרך של להשפיע על מנת לקבל, בניגוד לכוונתינו בלימוד של לקבל על מנת להשפיע???

  7. ואלרי מנהריה

    האם אני מבינה נכון:שאין מחלות חדשות, אלה אובדן  היכולת החדש להתמודד עם תופעות וביטויים של הגוף על הסביבה ואחד על השני עקב נסיבות ישנות או תכונות ישנות היוצרות את הנסיבות החדשות???

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest