לא לרחף בעננים

כנס חרקוב. שיעור מס' 4.

שאלה: בזמן האחרון אתה מכוון את הגברים לא רק לעבודה בקבוצה, אלא גם לעבודה עם הנשים שלהם. האם קיים הבדל, מנקודת המבט הרוחנית, בין העבודה בקבוצה של גבר עם גבר, גבר עם אישה, החלק גברי עם הנשי, או העבודה שלי עם העולם החיצוני?

תשובתי: בינתיים כן. הם כולם נמצאים בדרגות שונות ואני נמצא ביחסים הדדיים שונים איתם. בכל זאת, אנחנו מתחילים מיחסים הדדיים גשמיים, אנחנו עדיין לא מנותקים זה מזה כך שאני אראה בך רק נשמה. את אישה. את מהווה חלק מאיזו קבוצה. יש לך שם משלך, בעיות משלך, עסקים משלך. כלומר, צריך לקחת בחשבון כל מה שמסביב. אותו הדבר גם עם החברים.

אנחנו נמצאים במסגרות מסוימות, אנחנו לא יכולים לרחף בעננים, לנתק את עצמנו מהמעטפת החיצונית. ולכן היא מטילה עלינו התחייבויות מסוימות. המעטפת החיצונית הזאת מדברת על הדברים המיוחדים המדויקים שלנו: גבר ואישה. זוהי חלוקה מאוד קפדנית בטבע לפי כל הפונקציות הטבעיות, ואנחנו צריכים להתחשב בזה.

שאלה: זה נוגע לעולם הגשמי. אבל מנקודת מבטה של הרוחניות, יש רק קבלה והשפעה. האם יש הבדל ביחס לקבלה והשפעה, עם מי אני משתפת פעולה בצורה הדדית: עם גבר, עם אישה או עם העולם החיצוני?

תשובתי: תלוי באיזו דרגה את נמצאת. אם את נמצאת כבר מעל לדרגה של "חפץ חסד", אז יש מצב של להשפיע על מנת להשפיע, מעל לתכונת ה"בינה", ושם אין הבדל. ועד לדרגה הזאת ההבדל קיים.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס חרקוב, 18.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
איחוד העולם מצוי בהרמוניה בין גבר ואישה
ללמוד מהטבע
על שוויון ועל עליונות

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest