דף הבית / אהבה / זוגיות / אנחנו נוכל לעשות הכול, אם נתחבר

אנחנו נוכל לעשות הכול, אם נתחבר

כנס חרקוב. שיעור מס' 4.

שאלה: אצלנו באוקראינה קיים שיעור גבוה של אבטלה. הוקמו מרכזי תעסוקה, שבהם נערכות שיחות עם פסיכולוגים. האם אנחנו יכולים להעביר דרך המרכזים האלה את שיטת החינוך האינטגרלי?

תשובתי: זה היה באמת טוב מאוד. מאזינים כאלה תופסים טוב יותר. צריך רק להתכונן בצורה טובה, להביע הכול בצורה נכונה, לומר רק מה שהכרחי. אם קיימת כזאת הזדמנות, אז צריך להתכונן אליה.

בבלוג שלי אני כותב הרבה על כך, שצריך לפתוח עבור המובטלים לא רק קורסים בהכנה מחודשת, אלא אוניברסיטאות שלמות.

צריך להעסיק במשהו את האנשים. אם הם יישבו בבית, אז האלימות תתחיל לפרוח, וכל מה שרק אפשר, אני כבר לא מדבר על גירושין וכל השאר. אסור להחזיק את הבעל והאישה ביחד בבית. צריך לעשות משהו. גבר לא צריך לשבת בבית, זה מקלקל אותו. אישה יכולה וגבר לא.

לכן חובה לארגן אוניברסיטאות עממיות שלמות, כדי שאנשים ילמדו שם את כל הנושאים שאנחנו לומדים: בחירה חופשית, פסיכולוגיה, האגו כמקור הרע, ההתפתחות שלו. יש לנו ספרים בנושאים אלה, ישנם כל מיני משחקים, משחקי חיבור. ופתאום אנחנו נרגיש שזה אפשרי.

חוץ מזה, עכשיו אנחנו מנסים, בשיתוף עם ארגונים אחרים שעובדים בקרב האוכלוסייה, לפתח תוכנית חיבור, פרויקט להבראת אזורים שבהם יש הרבה מובטלים ואנשים שנמצאים במצב כלכלי קשה מאוד. כלומר להגיע לכזה אזור ולהציע: "בואו נתארגן". ניצור ביחד מחסנים של ביגוד מיותר, כלי עבודה ביתיים, צעצועים שאין בהם צורך, אופניים, מחסני מזון במחירים מוזלים וכולי. אם אנחנו נוכל לקנות בסיטונאות, זה יעלה לנו הרבה יותר זול.

אנחנו יכולים להופיע במשותף כצרכני אנרגיה חשמלית ולחתום על הסכם נפרד עם אותו הארגון שמספק חשמל. אנחנו נוכל לעשות הכול, אם נתחבר.

נתחבר לכזה אזור ונעשה. אנחנו נכתיב את התנאים שלנו לכל אלה שמרוויחים עלינו, ובאופן כזה כולם יוכלו להרוויח מזה.

נארגן חוגים עבור הילדים שלנו. כי בינינו יימצאו מתנדבים שלא עובדים עכשיו, שיעבדו בתור מארגנים של חוגי ילדים וכולי. אם אנחנו מתחברים, אז אנחנו יכולים למצוא למעשה משאבים בלתי מוגבלים, כדי להקל לעצמנו על החיים. אף אחד לא ידאג לנו, עם זה צריך לצאת לאנשים.

צריך כמובן לחשוב על הכול, מפני שבעתיד כל זה יהיה חיוני. הבורא יכניס אותנו לכזה מצב שכולם יתחילו להבין שאין שום מוצא, רק דרך החיבור אנחנו נגיע להצלה.

מתוך שיעור מס' 4 בכנס חרקוב, 18.08.2012

ידיעות קודמות בנושא:
שיטת הריפוי
שעות הפנאי על ספסל הלימודים
קורס בחינוך הרמוני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest