דף הבית / קבלה לעם / יהדות וקבלה / הדת בראי הקבלה / לא למחוק הפרעות, אלא להתעלות מעליהן

לא למחוק הפרעות, אלא להתעלות מעליהן

laitman_2009-05-27_8216_70.jpg

האגואיזם חיוני ביותר עבורנו להתעלות רוחנית, כדי שנוכל להתעלות מעליו. ולכן לא צריך למחוק את ההפרעות – אלא להתעלות מעליהן. זה השוני המהותי בין חוכמת הקבלה לכל יתר השיטות הרוחניות, הדתות והאמונות. כי כל יתר השיטות מלמדות כיצד "לחסל" את הבעיות ולהירגע, כדי להרגיש עם עצמנו בנוח.

זה העיקרון שלפיו פועל כל העולם, כלומר, כל אחד מרגיע עצמו ככל שמסוגל ומשתדל להיכנס לתרדמה בעזרת פסיכולוגים, סמים, קטטות, שתיית אלכוהול, דת, שכר של העולם הבא… כל מה שהאדם עושה – הוא עושה רק כדי למחוק את ההרגשות הלא נעימות שלו. ולכן הדת מצליחה למשוך בני אדם ו"להרגיע" את האגואיזם שלהם.

אבל בחוכמת הקבלה הכול הפוך – צריך לנצל את כל האגואיזם שלנו, לגדל אותו ולהתעלות מעליו ! לכן אדם הרוצה לתקן את האגואיזם שלו ולהפוך אותו להשפעה, חייב את האור, המתקן את האגו שלו. דווקא הוא זקוק לאותו כוח, שיצר את האגואיזם שלו, ועכשיו יעזור לו להתעלות מעליו.

אבל אם האדם רק מדכא את האגואיזם, אין לו כל צורך באור המחזיר למוטב של הבורא. הוא ממציא לעצמו איזו דת או שיטה ונרגע. בזה השוני בין כל יתר השיטות לבין חוכמת הקבלה – שלא מרגיעה, אלא מעוררת את האגואיזם.

לכן רק שיטת הקבלה, העובדת עם האגואיזם, ולא מדכאת אותו, אלא מעריכה ומנצלת אותו, מביאה את האדם לאור עליון. כי האדם זקוק לאור כדי לרסן את האגואיזם שלו, ורק האור הוא זה שצריך להעלות אותנו מעל לכל ההפרעות. וזאת נקראת עבודה רוחנית מעשית!

אם אין לאדם צורך באור הבורא ובעזרה שלו כדי להתעלות מעל ההפרעות, מעל האגואיזם, אז הוא לעולם לא ישיג את תכונת ההשפעה.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest