דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לא לכל דבר יש מחיר

לא לכל דבר יש מחיר

שאלה: למה ברוחניות האיכות הרבה יותר חשובה מהכמות?

תשובתי: כי השגת האלוקות היא איכותית ולא כמותית. למעשה הכמות לא קיימת, הכול זה אחד. יש רצון אחד ואור אחד והחיבור ביניהם נעשה כאחד. כל העבודה שלנו היא בעלת אופי איכותי.

הודות לתיקונים שלו, הנברא מכיר את כל מהות הבורא, בתוך האור העליון נמצא היחס שלו. כל מה שמלכתחילה נברא בתוך הרצון לקבל, לפי רצונו של הבורא, נועד לגילוי שלו עד למידה מסוימת. הוא בעצמו ("עצמותו") נשאר בלתי מושג עבורנו, אבל הבורא הקדיש לבריאה איזה חלק מעצמותו. ועל ידי זה נוצר הרצון לקבל שחייב לממש את עצמו במלואו, כדי לגלות את מי שברא אותו.

אנחנו לא מסוגלים ליותר מזה. המקובלים מרמזים על עליות נוספות, אבל לנו לא ידוע על כך דבר.

לכן, כל ההשגה שלנו היא השגה איכותית, אין בה שום חישובים. ועל אף שאנחנו משתמשים במספרים, אבל בעצם אנחנו סופרים התגלויות איכותיות.

אפילו בעולם שלנו, אם היינו דנים ובודקים היטב, אז היינו רואים שקיימים רק פרמטרים איכותיים ולא כמותיים. כי אם אנחנו מבינים שאין דברים שדומים זה לזה בדיוק, אז החישובים הכמותיים הם כבר בלתי אפשריים.

אבל האבחנה והתפיסה שלנו היא חלשה: אנחנו בינתיים לא מבחינים בפרמטרים איכותיים, לא יודעים איך לגשת אליהם. רק אחר כך, מתוך הכלי השלם, אני אוכל מייד לגלות את האיכות של הדברים ולתת להם הגדרות נכונות ומדויקות. כי הם כולם יהיו בתוכי. ובינתיים אנחנו עובדים לפי כמויות.

שאלה: אז איך אפשר למדוד איכות?

תשובתי: היא מתגלה רק בעומק הרצון. אבל, מחוסר ברירה אחרת, אנחנו מתארים את זה במונחים כמותיים: "125 מדרגות", "6,000 שנה", "600,000 נשמות" וכולי. השפה האגואיסטית שלנו היא כולה מתבססת על נתונים כמותיים, והאיכות לא חשובה לנו. בעבר הייתה לכך חשיבות, אבל מימי הביניים, ואפילו קצת קודם לכן, אנחנו התפתחנו רק כמותית ואילו לאיכות לא הייתה כל חשיבות…

מתוך שיעור על "הקדמה לספר הזוהר", 09.07.2012

ידיעות קודמות בנושא:
איזו התמדה נדרשת בדרך
לא כמות אלא איכות
איחוד נצחי בין החלק והשלם

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest