דף הבית / כלכלה / כסף / לאן יוביל אותנו המשבר?

לאן יוביל אותנו המשבר?

שאלה: המשבר הולך להסתיים, אחוז המובטלים יורד ו"יום הדין" נדחה. איך אתה מסביר את זה? האם לא יסתירו שוב לשנים רבות את חכמת הקבלה?

תשובה:1. אחוז המובטלים, שהוא המאפיין העיקרי של המשבר, אינו קטן. הכול תלוי באיזו דרך מחשבים את אחוז המובטלים. הנתונים של משרד העבודה, (U-6) כולל את המובטלים שאינם מופיעים בלשכת העבודה מכיוון שהתייאשו מלמצוא עבודה, ואת מי שעובד במשרה חלקית במקום כלשהו במקום לעבוד במשרה מלאה – שיעור האבטלה בארה"ב בינואר 2012 הינו 15.1% במקום 8.3%, כפי שדווח על ידי הממשלה. הכלכלנים יודעים על כך ששיעור האבטלה לפי חישוב שכזה הוא נמוך מהאמיתי, כמעט פי שניים!

2. המשבר הוא לא פיננסי או כלכלי, אלא מדובר בנחיצות לזיהוי היחס הלקוי של האדם לחברה ולטבע. מדובר במשבר של האגו, והוא מקבל ביטוי בכל פעילות של האנושות על פני כדור הארץ. המשבר הנוכחי יוביל אותנו למודעות בצורך לבנות מחדש את כל הגישה שלנו כלפי עצמינו, כלפי החברה והעולם כיישות אחת שלמה. לפיכך, נגלה את כוח הטבע האחד ששולט עלינו, נרגיש את עצמינו שקיימים בחלל נצחי של המידע, מעל הגופים הבהמיים. המשבר הוא מעבר למימד חדש, הוא לידה ברמה חדשה. לכן, אין לנו לאן לברוח ממנו. במידה שנשתנה לכיוון האיזון עם הטבע ועם החברה, השגשוג יחליף את המשבר.

ידיעות קודמות בנושא:
תפסיקו להתפלל על התוצר הלאומי הגולמי
העולם לא בבעיה, פשוט מתחילה קטסטרופה!
איפה הפיתרון לבעיית האבטלה?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest