דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / לאהוב "כמוך", לאהוב יותר מעצמך

לאהוב "כמוך", לאהוב יותר מעצמך

laitman_2010-03-17_zoar_0361_us-70.jpg

שאלה: כיצד קריאת הזוהר עוזרת לי להרגיש את הרצון המשותף שלנו?

תשובתי: הזוהר מספר לנו על מערכת קשר מתוקנת בינינו. אם אני מרגיש את הקשר שלי עם האחרים כמקולקל ורוצה לתקנו, אז אני עוסק בקריאת ספר הזוהר, ובזה רוצה להעלות את עצמי לדרגתו, לדרגת הקשר המתוקן.

אני לא יודע מה זה מצב מתוקן ובאיזה אופן לעלות אליו. אני יודע רק דבר אחד: אני חייב להשׂיג את המצב, שעליו כתוב בזוהר. אני לא מבין את מה שכתוב בספר, ואפילו יכול גם לא לדעת את השׂפה, זה לא חשוב.

העיקר, שאני משתוקק להיתקן. להיתקן, זה אומר להתחבר עם הקבוצה, עם החברה, עם הזולת, להשׂיג אהבה לזולת כמו לעצמי. כי הרי אהבה מסמלת איחוד בינינו, כשהרצונות של הזולת והרצונות שלי זהים אז אנחנו מתחברים. כמו שנאמר: אם יש לך כרית אחת, אתה חייב להשיג כזה מצב, שאתה נותן אותה לזולת. למה? – מפני שהרצון שלו הפך עבורך לחשוב יותר מהרצון שלך.

למה זה נקרא ואהבת לרעך כמוך? מפני שקודם לכן אתה אהבת את עצמך יותר מאותו, ועכשיו אתה צריך לאהוב אותו בדיוק כמו שאהבת קודם לכן את עצמך, כלומר יותר מעצמך. וזו נקראת תכונת ההשפעה, השורה באדם.

זה נראה לא מציאותי, שׂנוּא ובלתי רצוי. בשביל מה אנחנו לומדים אותה, אנחנו לא יודעים. אך אין ברירה. בהדרגה חודרת לתוכנו יותר ויותר עמוק הרגשת חשיבות תכונת ההשפעה, אנחנו מתחילים לראות בה ערך מיוחד וגבוה ביותר, ובהדרגה מסכימים להיות בה. כך משפיע עלינו האור, במיוחד בזמן קריאת הזוהר. הוא מגיע ומשנה בנו את היחס להשפעה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 13.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כדי שהאהבה תהיה מושלמת…
כיצד לגלות בתוכי את אור אין סוף
מאין באת ולאן אתה הולך

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest