דף הבית / חכמת הקבלה / גלגול נשמות / העולם הזה חסר נשמות

העולם הזה חסר נשמות

laitman_75_70.jpg

לפי מהלך ההיסטוריה התפתחנו באגואיזם שלנו בדרגות דומם, צומח, חי, ומדבר של טבע העולם הזה. תחילה היו קיימים רק כל מיני סוגי סלעים, אחר כך הופיעה הצמחייה, אחר כך החיות ואחר כך בני אדם על שתי רגליים. כך התקדם התהליך, מאחר והרצון לקבל התפתח בנו בהדרגה.

כמו שכתב האר"י, הרצון המתפתח מקבל צורות חיצוניות שתואמות לדרגת התפתחותו. באופן כזה, הטבע הדומם עובר דרך קוראלים לצומח, הצומח דרך סוג מיוחד של צומח לחי, וחי דרך הקוֹף למדבר. יחד עם זה בכל קטגוריה של הרצון נמצא תחום שלם של סוגים, רב גווניים שאותם אנחנו רואים לפנינו. הם נבדלים רק בגודל הרצון שמקנה כל מיני תכונות לכל סוג.

למעשה, גודל הרצון, זו המלכות, ולפניה נמצאות תשע ספירות. היא מתחילה לקבל ולהרגיש מלמעלה את תכונות הבורא, תשע ספירות דאור ישר. בכלל, אפשרויות ההרגשה בתוך המלכות אינן מוגבלות בשום תנאים: היא פשוט רוצה, ומרגישה. אך מרגישה רק אור מינימאלי קטן, מנת חיים מיקרוסקופית. וזהו העולם שלנו עם ארבע דרגות הטבע שלו. יותר מזה אנחנו לא מרגישים, ואין בזה נשמה.

"נשמה" נקראת חלק אלוקא ממעל. אם מעל המלכות קיים מסך, אז בכך שמקבלת תשע ספירות, היא יכולה ליצור כתגובה תשע ספירות משלה של אור חוזר. זו כבר מידת ההידמות של הנברא לבורא. באופן כזה, תשע הספירות שלנו מהוות כלי של נשמה. זו הנשמה שלי, ואני מרגיש כיצד בתוך הכלי הזה מתלבש הבורא, האור.

נו, ועד אז אין נשמה. אין בעולם הזה לאף אחד נשמה. כי הרי "נשמה", זה חלק אלוקא ממעל, תכונת ההשפעה שנמצאת באדם בתוך הרצון שלו.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם, 13.05.2011

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest