דף הבית / כללי / לאדם יש מה לתקן!

לאדם יש מה לתקן!

photo_rav_gh70_213.jpg

שאלה: שמעתי ממך לא פעם, שכל הטבע מתוקן ופועל לפי חוקי ההשפעה, והבורא יצר רק את האדם לא מתוקן, כדי שהוא יוכל, באופן עצמאי, לפתח את הרצון לתיקון, תוך כדי שהוא מגיע לדרגת הבורא.

מצד שני, אנו לומדים שכל הבריאה, בכל הרמות שלה, היא רצון לקבל, וכל מה שיש בה חוץ מזה, זה רק שפע שמגיע מהבורא וממלא אותה. האם אפשר להסביר את הסתירה הזאת (לכאורה) לפי הנוסחה הבאה:

כל הבריאה, על כל הרבגוניות שלה, מלבד האדם, נוצרה כרצון ממוקד לקבל, שנשלט על ידי תענוג ממוקד, שממלא אותו, והוא אינו יותר מ"כיסתא דחיותא" (ההארה המינימאלית בעולם שלנו). ואילו האדם, לפי מטרת הבורא, צריך לצאת, כתוצאה מההתפתחות שלו, לדרגת תענוג אינסופי ללא גבול. לכן, כל עוד בזמן ההתפתחות שלו, הרצונות שלו לא גדולים יותר מ"כיסתא דחיותא", הוא מתפתח כמו כל שאר הבריאה, ומנוהל כמו הבריאה, על ידי תענוג ישיר, שמגיע מהבורא. ואין מה לדבר על כוונה כלשהי מצד הבריאה.

כאשר רצונות האדם גדלים מעבר לרמת ה"כיסתא דחיותא", הם כבר לא יכולים להתמלא לפי אותה הנוסחה, אלא כבר יש צורך להכיר בכוונה ולתקן אותה, ורק בה מורגש האור, שמתקן וממלא אותה, כאשר היא עוברת דרך אותה הכוונה אל שאר הבריאה. יוצא, שרק האדם צריך לתקן את עצמו, כיוון שיש לו מה לתקן – את הכוונה. לכל שאר חלקי הבריאה אין מה לתקן.

תשובה: נכון!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest