דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / בזיון מהציבור – סיוע בדרך

בזיון מהציבור – סיוע בדרך

photo_rav_gh70_058.jpg

שאלה: בעל הסולם כותב בספר "שמעתי", במאמר "רם ה' ושפל יראה", שאם האדם יבטל את ה"אני" שלו, הוא יראה את הבורא! על איזו הרגשת שפלות מדובר, במה העולם מבזה ומבייש את האדם שמגלה את הבורא?
תשובה: לאדם המתקן את עצמו מתווספת בכל פעם מנה חדשה של אגו, כדי שלאחר שיתקן אותה יוכל לעלות גבוה יותר. כך בכל 125 המדרגות עד לגמר התיקון.
כדי לעזור לאדם להתגבר על האגו המתגלה בו כל פעם מחדש, שולח לו הבורא בזיון מהציבור. אחרת האדם היה שומע את שבח הציבור והיה מתמכר אליו, היה מתחיל ליהנות מכבוד ומשם של "צדיק", כשעדיין אין לו את ההגנה מפני המנה הנוספת של האגו המתגלה.

שיעור על פי המאמר "מהו רם ה' ושפל יראה" (שמעתי, כז)

שאלה: נאמר שהבורא אהב את משה על ענוותנותו. אני רואה שניסיונות החיים השונים מביאים אותנו להיות ענווים. מה הכוונה בלהיות "עניו"? איך לא לחזור על הטעות של ממשיכי תורות המזרח בביטול עצמנו?
תשובה: הענווה מתרחשת לא על ידי הלקאה עצמית, השפלה עצמית, אלא:

  1. הכרה בכך שאתה לא מסוגל לבצע את התיקון בכוחות עצמך, ואז אתה תשתוקק לתיקון באמצעות האור העליון. האדם בעצמו לא יכול לתקן שום דבר בתוך עצמו! אחרת במקום הענווה תופיע בך הגאווה על כך שאתה עניו!
  2. הענווה מופיעה כתוצאה מגילוי גדלות הבורא. מי שלא מגלה את הבורא על ידי לימוד חוכמת הקבלה לא משיג את הענווה, ובהכרח נשאר מלא בגאווה ריקנית.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest