דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כתוב על לוחות ליבך…

כתוב על לוחות ליבך…

שאלה: איך לארגן בצורה נכונה את שיתוף הפעולה ההדדי עם הקבוצה, כדי שאני אשנה אותה, והיא בתגובה תשנה אותי? האם מאמריו של הרב"ש מספיקים לנו היום, או שאנחנו צריכים להוסיף עליהם עוד משהו?

תשובתי: אתם צריכים לקבוע מה אנחנו צריכים להוסיף למאמרי הרב"ש. כל אחד הוא מוסיף. כל אחד כאילו משכתב את ספר התורה. כי התורה, זה לא ספר, אלא כל היחס של האדם לבורא, כלפי כל מה שמגיע מלמעלה.

והאדם צריך לשכתב את התורה, כמו שכתוב: "כתוב על לוחות ליבך". הוא צריך לכתוב את התורה בחזרה, מעצמו לבורא. על כל ההנהגה העליונה, על כל מה שנברא, על כל מה שיורד לאדם מלמעלה ומסודר עבורו, האדם צריך להגיב מבפנים ולהביא את זה בחזרה לבורא. זה נקרא "לכתוב ספר תורה".

לכן כל אחד נקרא "תלמיד, המחדש דברי תורה", מפני שמעצמו, מתוך הרצון שלו הוא כותב מה שלא יוכל לכתוב אף אחד אחר, אף אחד מהחלקים של אותו הרצון האין סופי. כל אחד כותב בעצמו.

לכן יש כזאת מצווה לכל אדם, "לכתוב ספר תורה". פעם אנשים ממש ישבו ובאמת כתבו אפילו בפועל.

אתה שואל: "האם אנחנו צריכים להוסיף משהו למאמרי הרב"ש?". כל פעם שאתה קורא מאמר ומבין אותו אחרת, זה נקרא שאתה משכתב אותו, מוסיף, כותב מאמר משלך. כל פעם! וכל זה נכתב, כי אתה עובד עם הרצונות שלך. כל פעם שאתה מסדר את הרצונות שלך בצורה אחרת, זה הכול מתווסף לרצון הכללי, לתיקון הכללי, עד שכל הצורות האלה יגיעו לגמר התיקון. זה נקרא כתיבה.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 24.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
לכתוב את הזוהר על הלב
אנחנו מגלים עולם חדש
לזכרו של הרב"ש

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest