דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / ברוחניות אין "מחר"

ברוחניות אין "מחר"

ספר הזוהר, פרשת "ויקהל", סעיף 112:

"עתה שמלך העליון והמלכות הם בחיבור בחדווה באלו הנשיקין, מי שצריך לשאול שאלות ובקשות ישאל, כי אז הוא שעת רצון."

שאלה: מה זה "שעת רצון"?

תשובתי: בכל רגע אדם צריך לחפש הזדמנות ושעת רצון שמאירים לו הארה מלמעלה. וזה באמת נכון, שבכל רגע יש לך מתן תורה, שבכל רגע יש לך הזדמנויות טובות. לבורא אין זמן, אין היום ואין מחר. הכול מדובר כלפי האדם המשיג רוחניות, כל השינויים הם עתים לטובה ועתים לרעה. זה נשמע כך, שכביכול הבורא משתנה, מסתובב מצד לצד, פעם לטוב ופעם לרע. את כל השינויים הללו האדם מרגיש בפנים בתוכו.

לכן אנחנו צריכים לחפש את ה"עת רצון", ולא לשייך את זה להנהגה עליונה: "אני אחכה, אולי פעם זה ישתנה. מחר יהיה טוב יותר". מה זאת אומרת "מחר יהיה יותר טוב"? היום, ברגע הבא תיצור מצב שנקרא "מחר"! רק אם הבהמה שלך אינה מאפשרת לך את זה, אם אתה חס ושלום חולה אנוש או שנורא עייף, אז אתה לא מסוגל לעשות את זה, כי אנחנו עדיין לא קיימים למעלה מהגוף. אבל אם אתה מסוגל, אז אין כזה דבר עת רצון מלמעלה אלא רק מלמטה. הכול תלוי במאמצים שלך.

אמנם שאנחנו בכל זאת מרגישים איך פתאום "ענן" מכסה אותי בחושך או בערפל, אבל כדאי לחכות, וזה יעבור. כמו כן כתוב: "מה שלא עושה השכל, עושה הזמן". אז מה זה אומר, שיש עתים לרעה או לטובה?

בכל זאת הכול מדובר מצד האדם בלבד. כמו שבעל הסולם כותב: "ומי שיכול להמתין למחר, ישיג שכלו לאחר שנותיו ח"ו". ברוחניות אין "מחר". אל תחכו אפילו לא שנייה!

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 24.12.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אל תדחו שום דבר לאחר כך
"מחר" זה אומר "אף פעם"
אל תדחה את התיקון למחר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest