דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כשהבלתי אפשרי יהפוך לאפשרי…

כשהבלתי אפשרי יהפוך לאפשרי…

שאלה: האם קיים קשר בין עולם האצילות לאחר השבירה של עולם הנקודים ועולם אדם קדמון (א"ק)?

תשובתי: אין לנו שום קשר עם עולם אדם קדמון, כי הרי הוא שייך לצמצום א'. איננו יכולים להרגיש אותו, איננו מסוגלים להבין לפי איזה עיקרון הוא קיים ועובד. זה שׂכל, הרגשות וחישוב שאיננו מסוגלים להשׂיגם, ונשׂיג אותם רק לאחר גמר התיקון השלם.

נניח שהחתול שלך מסתכל עליך, הוא אינו מבין על מה אתה חושב. הוא מרגיש במקצת את מצב הרוח שלך ואת מצבך, מאחר ולבהמה שתלויה בך קיים איזה מושׂג עליך כבעל הבית. אך את המחשבות שלך, החישובים, הרצונות הוא אף פעם לא יוכל להבין. כך גם אנחנו איננו מסוגלים להבין את עולם אדם קדמון. חמשת פרצופי א"ק הם מעל להבנתנו. וכך גם ג"ר (שלוש הספירות הראשונות) של עולם האצילות, נקראים שנעתקים מאיתנו, איננו משׂיגים אותם.

רק מגמר התיקון השלם והלאה, כשמתחברים כל הכלים/הרצונות ניתן יהיה להשׂיג זאת. תחילה נתקן את אח"פ דעלייה, נתקן את אלו שיעלו ויתחברו לשם אלוקים, הבינה השלמה. ואחר כך בפעולה המסכמת של תהליך התיקון "רב פעלים מקבציאל", כשהאור המגיע מלמעלה לעולם האצילות ירד עד הפרסא, ולעולם האצילות יצטרפו כל הרצונות השבורים, אז עולם האצילות יתפשט גם למטה מפרסא, עד לסיום א"ק (סיום הגלגלתא), כמו שנאמר: "ועמדו רגליו על הר הזיתים". אז נוכל להתחבר עם עשר הספירות השלמות הקדומות של אדם הקדמון.

כי הרי כל התהליך של התפשטות העולמות והתיקון שלנו, מיועד כדי למלא את הפרצוף הראשון של גלגלתא. רק אז נשיג את חמשת הפרצופים של אדם הקדמון וניכנס יחד איתו לעיגול של האין סוף. אז היושר והעיגולים ישתוו ביניהם. כל מה שהיה בעיגול יקבל צורה של יושר, ולא יהיה שוני בין יושר ועיגול.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 07.12.2010

ידיעות קודמות בנושא:
ניסיון יקר הערך מהירידה
היכן מסתתרים "מרכזי המוח" של הבורא?
ממעלה למטה וממטה למעלה בסולמות הרוחניים

One comment

  1. מאוד הייתי ממליצה בבלוג של הרב לפרט עבורינו החדשים יותר את קיצורי המילים יותר נכון את ראשי התיבות על מנת להקל עלינו להבין
    המון תודה עבור כל תובנה שיש לי דרך הלימוד בקבוצה עדיין אין לי ניסיון רב אבל אני עדין צעירה 78…..לחיים

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest