כפית עבור אימא

laitman_2010-03-15_5705_us.jpg

כל רגע האדם צריך לבדוק את עצמו לפי התגובות שלו. יכול להיות שהוא מבקש שהבורא ייתן לו חיים טובים. במקרה כזה הוא כאילו אומר "אתה שולח לי את הרע. בבקשה, תהיה טוב אליי". כך נוהגים כל ה"99%".

או שהאדם אומר אחרת, "אני נותן לעצמי דין וחשבון, בזה שמרגיש את הרע, ומבין שהסיבה היא שהתכונות שלי הפוכות לך. כי "כל הפוסל במומו פוסל". ואני מבקש ממך תיקון, "תן לי כוחות כדי לתקן את עצמי".

בדרך האדם מרגיש הכבדה ("בראתי יצר הרע"), אבל הוא זוכר שהבורא הוא זה ששולח לו את זה ("בראתי תורה תבלין"). ואחר כך האדם רוכש את האור שמסתתר בתורה ומחזיר אותו למוטב. הוא מבקש תיקון על התכונות שלו, הן מכוונות לקבלה אגואיסטית ומנוגדות לבורא, אז שיתהפכו להשפעה, ואז האדם ירגיש את הבורא כטוב.

אבל בשביל מה צריך את כל זה? כדי שיהיה לי טוב? במקרה כזה אני עדיין נשאר אגואיסט. כדי לא לקלל את הבורא, שמא הוא יעניש אותי, על זה שאני תופס את הטוב שלו כרע? לא, זה שוב האגו. אז איך אפשר לבנות את התגובה שלי, לאיזה מצב צריך להגיע? כי העניין כאן הוא לא במילים עצמן, אלא בכמיהות של הלב, איזה תיקון אני מבקש.

אני מבקש כזה תיקון, שבו יהיה לי רע בתוך האגו שלי, ברצון לקבל שלי, ואילו בכוונה שלי שמכוונת לבורא, אני ארגיש שזה נובע ממנו, מטוב ומטיב. באופן כזה האדם נחלק לשני חלקים מקושרים: ברצון לקבל האגואיסטי והמצומצם שלו הוא שקוע בחושך, ומעליו מרגיש את האור. ואז הוא בטוח שמקבל תיקון, לא כדי לספק את האהבה העצמית שלו. לא, התענוג שלו נמצא למעלה מזה והוא באמת נמצא בהשפעה.

ניקח כזאת דוגמה, אימא בישלה לי דייסה, אבל היא לא טעימה לי. אימא ידעה את מה שעשתה, היא הכינה את האוכל הכי בריא ומזין עבורי. אבל אני לא יכול להעריך את זה. האם אני צריך לבקש ממנה דייסה אחרת, או לאכול את זו שלא טעימה לי ומעל ההרגשה שלי לשנות את היחס שלי לאימא? בזה אני אתחיל לרכוש את התכונות שלה, את המבט שלה על העולם, את הרצונות שלה שמכוונות להשפעה. וכך אני גדל, בזה שרוכש דמות רוחנית.

אין ברירה אחרת, כי הרי נאמר, "כולם ידעו אותי למקטנם ועד גדולם". ו"לדעת" פירושו להתאחד מעל האגו שלנו. זהו עיקרון היסוד של העבודה הרוחנית. ואפילו שהוא נראה קשה, בעצם זה קל מאוד אם אני פועל בחיבור עם הקבוצה. וקשה ביותר עד לבלתי אפשרי, אם אני מנסה ללכת לבד.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי" בברזיל 03.05.2012

ידיעות קודמות בנושא:
בדיקת הקשר עם הקבוצה
כל העניין הוא בממיר
"עד שיפוח היום ונסו הצללים…"

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest