דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כמה פרטים מתמונת העולם הרוחנית

כמה פרטים מתמונת העולם הרוחנית

שאלה: האם אתה יכול להראות בכמה מילים, מה מחכה לאדם בעולם הרוחני?

תשובתי: אי אפשר לתאר במילים את הרגשת העולם הרוחני. איך אפשר להעביר לאדם, שתופס רק דרך החושים הגשמיים העכשוויים את הרגשת האין סופיות, העלייה מעל לזמן, כאשר מתחברים שני קטבים מנוגדים, והעבר, ההווה והעתיד מתמזגים בנקודה אחת?

זה כזה מרחב, שבו אם אתה משנה במילימטר אחד את זווית הראייה שלך, אתה כבר רואה עולם אחר לגמרי. משנה בעוד מילימטר ורואה עולם נוסף חדש. הכול תלוי בעמדה שלך כלפי עולם אין סוף. אתה בוחר בעצמך את זווית הראייה, ואז מייד מתגלה לך חתך אחר של מציאות אין סופית.

אבל אי אפשר להסביר את זה, כי התמונות האלה לא כוללות בתוכן את הדמויות הוויזואליות שאנחנו רגילים אליהן. אפשר ללמד את האדם מכאניקה רוחנית, להסביר באיזו צורה מתרחש המעבר ממצב אחד לשני, איך לבצע פעולות. אבל אי אפשר להעביר מה הוא ירגיש בזמן הזה, לשם כך הוא כבר צריך להיות מוכן להרגשה רוחנית.

בכל מדרגה רוחנית מתרחשת הרחבת הדעת והרגשה בלתי רגילה, שאין להן מקבילות בעולם שלנו. לא קיימים אמצעי ביטוי שבעזרתם אפשר להעביר את זה, לא במוזיקה ולא בצבעים.

כמה שהציירים לא ניסו לגשת לזה בשלבים האחרונים של התפתחות הציור, באימפרסיוניזם, בכל זאת כל הזרם הזה נעצר ולא יכול היה להתקדם הלאה. אין באפשרותו של האדם יותר האמצעים והיכולת להבעת העולם הפנימי שלו.

מתוך שיעור בנושא הפצת חכמת הקבלה, 07.09.2012

ידיעות קודמות בנושא:
חפיפה של עולמות
העולם הרוחני הוא עולם של תכונות
השלמות שמובילה כלפי מעלה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest