דף הבית / קבלה ומדע / מציאות מדומה / כמה פעמים "נחרב" העולם

כמה פעמים "נחרב" העולם

ידיעה: שנת 2800 לפנה"ס, אשור. על לוח חימר אשורי עתיק כתוב: "בימים האחרונים האלה ארצנו מתפוררת. לפי כל הסימנים העולם מתגלגל במהירות לסופו. שוחד ומרמה שוררים בכל מקום". אולם בעוד כמה מאות שנים האשורים יצרו את אחת ממדינות העל של העולם העתיק.

שנות 50-100 לספירה, פלשתינה. חסידיו הראשונים של ישו חיכו לסוף העולם מיום ליום. מפה לאוזן עברו דבריו על ההרס הקרב ובא של בית המקדש בירושלים ועל בואו השני. חורבן בית המקדש על ידי הרומאים בשנת 70 העיד על תחילתה של הגשמת הנבואה. רדיפת הנוצרים יצרה את האווירה הפסיכולוגית הנכונה בקהילותיהם הקטנות. עם זאת, אחרי כמה מאות שנים, הפכה הנצרות לדת המדינית של האימפריה הרומית, והצמרת הרשמית של הכנסייה דחתה את האפוקליפסה למועד בלתי ידוע.

שנת 1000 לספירה, מערב אירופה. בשנת 1000 לספירה הקתולים של מערב אירופה השרויים בפחד התכוננו לפגוש את האלף הראשון לספירה כבר במלכות שמיים. הציפייה הרווחת של סוף העולם הפכה את אירופה לשממה אמיתית. בהכנה ליום הדין, האנשים הפסיקו לדאוג לענייני העולם הזה: לא עיבדו את השדות, לא רעו את הבקר, המסחר הפסיק. אחר כך היה ערב השנה החדשה 1000, כאשר אלפי בני אדם התאספו ברומא לקראת ברכת האפיפיור האחרונה, שקיבלו בליווי העצה ללכת הביתה. התברר, שסוף העולם נדחה שוב. אבל ההיסטריה ההמונית הפסיקה רק בשנת 1033, לאחר שהאפוקליפסה לא קרתה גם ביום השנה האלף לצליבה.

שנת 1492 לספירה, רוסיה. האורתודוקסים של רוסיה ויוון בשנת 1492 התכוננו לחגוג את יום השנה ה- 7000 לבריאת העולם ולסופו. נפילתה של קונסטנטינופול 40 שנים לפני כן נראתה כעדות ברורה לתחילת הסוף. אך על אף העובדה שסוף העולם לא קרה לא ב- 1492, וגם לא בשנים שלאחר מכן, הציפייה לכך לא עזבה את רוסיה במשך עשרות שנים רבות.

שנת 1914 לספירה, ארה"ב. ההבטחה לסוף העולם הפכה לאחד מהתווים העיקריים של כתות חדשות רבות שהופיעו במאה ה- 20, החל מהמייסד של "עדי יהוה" ראסל (RUSSEL), אשר קבע את יום הדין לשנת 1914, אחר כך ל- 1915, ובשנת 1916 הוא נפתר. יורשיו מיד התחילו לנבא את יום הדין בשנים הקרובות, עד 1975. לקראת סוף העולם, חסידי האפוקליפסה תרמו את רכושם, רק כדי להינצל מתהום הנשייה הנצחי. כאשר יום הדין שוב לא קרה, "עדי יהוה" אמרו שלא הבינו אותם נכון.

שנת 2000. בעידן ההיי- טק בני אדם רגישים באותה המידה לפחדים האפוקליפטיים. לשנת 2000 חיכו ביראת כבוד לא פחותה מאשר לשנת 1000. הפחדים גרמו לבעיית שינוי התאריך במחשבים, שהיו עשויים להיחשב במקום 1.1.2000 כ-1.1.1900, להשתגע ולהרוס את הציביליזציה. בפתרון ה"בעיה" הושקעו מיליארדי דולרים.

שנת 2010. הפחדים האפוקליפטיים התחדשו בתחילת עבודתו של הקוליידר ההדרוני הגדול (LARGE HADRON COLLIDER) שבו התנגשות הפרוטונים תוביל להופעתם של מיקרו חורים שחורים שיספגו את העולם שלנו. וזאת אף על פי שכידוע, קרניים קוסמיות יורות על כדור הארץ בעוצמה רבה יותר.

21.12.2012. סוף העולם הבא מתוכנן לסוף שנת 2012. במשפט "יסתיימו 400 שנה בפעם ה-13, ביום 4 לאחו "(AHAU), תאריך 3 בחודש קאנקין (KANKIN), יקרה חזון בולון אוקטה (BOLON OKTE) חמוש בפמליה גדולה סביבו" – ראו פרשני שבט המאיה העתיק רמז לאפוקליפסה, למרות שפשוט מדובר על הכתרת מלך.

התייחסותי: לפי חכמת הקבלה, לעולם אין סוף, אלא יש מעבר לתחושת עולם מסוג אחר, תחושה עליונה, אינטגרלית, במידת התיקון של התכונות שלנו, וכתוצאה של החושים שדרכם אנחנו תופסים את המציאות. זה צריך לקרות משנת 1995 והאלה.

ידיעות קודמות בנושא:
מלכודת? לא! פריצת דרך
לקראת התאריך הגורלי של לוח השנה של המאיה
לא סוף העולם, אלא תחילתו!

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest