דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כמה גחליליות דרושות כדי להאיר את הלילה?

כמה גחליליות דרושות כדי להאיר את הלילה?

laitman_2011-01-04_congress-we_9809-70.jpg

הפצת חכמת הקבלה היא חשובה מאוד. למעשה, זהו המימוש של היחס שלנו לבורא. נוכל לגרום לו נחת רוח רק אם נקרב אליו אנשים שאינם יכולים להתקרב אליו בעצמם.

לשֵם כך אתה צריך לאהוב אותם, להתחבר עם הרצונות שלהם, כאיש אחד בלב אחד. אין להם נקודה שבלב, ואתה, באמצעות הנקודה שלך, מעלה אותם יחד איתך. כך צריך לפעול ביחס לכל האנושות, בדומה לחלק העליון של הפרצוף (ג"ע) שמשפיע על החלק התחתון (אח"פ). ניתן לקרוא לזה גם התיקון הפרטי והכללי של העולם או פנימיות וחיצוניות העולם. החלק הפנימי מצטרף לחלק החיצוני ומעלה אותו יחד איתו. זהו המימוש הנכון של התיקון.

ודאי שזה מתחלק לשלבים. בהתחלה אנחנו נותנים לאנשים רק חומרים, ידיעות התחלתיות, מביאים אותם לקורסים. אבל בכללות, אנחנו מכוונים למימוש הכללי של התהליך הגלובלי: לחזק את כל הנקודות שבלב שבכל רחבי העולם וללמד אותם, כדי להעלות ביחד את כל העולם לגילוי הרוחני.

רק אלה שיש להם את הנקודה שבלב, מסוגלים ומחויבים לבצע פעולות בהפצת חכמת הקבלה ותיקון העולם. הרי רק לשֵם כך הם קיימים. אם הרצון שאין בו נקודה שבלב היה יכול להעלות את עצמו למדרגתו של הבורא, אז כך היה מתנהל התהליך. אך זה בלתי אפשרי. אם לרצון האגואיסטי אין ניצוץ של השפעה, של ה"בינה", אז אין בכוחו להתעורר, להתעלות ולתקן את עצמו.

ולכן קיים בעולם מספר קטן של אנשים עם נקודה שבלב. הם לא יכולים להיות רבים. כמה ניצוצות של אור צריכים להיות באנושות? – במידה המינימלית שתאפשר לעורר את הרצון לקבל, לצרף אותו ולהעלות אותו למעלה. אם יידלקו קצת יותר ניצוצות, זו כבר לא תהיה עבודה שממומשת מלמטה.

לכן כמות האנשים עם הנקודה שבלב שמשתוקקים לתיקון ונקראים "ישראל" היא כל כך מועטה.

מתוך שיעור בנושׂא "חשיבות הפצת חכמת הקבלה", 03.05.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אחראים לעורר את האנושות
בסוף הגלות האחרונה
דרגות הבחירה החופשית

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest