דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל פעולה עושה רושם

כל פעולה עושה רושם

Laitman_2010-12-26_0762_us.jpg

נאמר: "כל פעולה עושה רושם". אנחנו מתקדמים על ידי המאור המחזיר למוטב. והמאור מאיר במידה שהכלים שלנו מוכנים אליו. כך בהדרגה יותר ויותר מתגלה המבנה שלהם.

והמבנה של הכלים שתואמים למאור, הוא החיבור שבתוכו אנחנו מתחילים להרגיש את המאור הזה. זהו מבנה קבוע שמתפתח בקנה מידה יותר ויותר גדול. אבל לאורך כל הדרך הוא נכלל בד' בחינות הוי"ה, ולכן נקרא "גילוי שמותיו של הבורא". כי הכלים הרי מתחברים בכל מיני צורות אפשריות, ומציגים לנו את האופי של האור. דווקא בהם אנחנו תופסים את האור, כאילו שמציבים מסך בדרכו ואז יכולים לראות שהאור קיים.

ואם אנחנו מסתכלים על האור דרך זכוכית צבעונית, אז רואים את האור צבוע בהתאם לזכוכית הזאת וכך מגלים שבאור קיימים כל מיני צבעים. דרושים לנו כלים כדי לגלות את הקיום של איזו תופעה ועוד כלים נוספים שמאפשרים לגלות בתוך התופעה הזאת כל מיני תכונות.

זאת העבודה שלנו. ההבדל הוא רק בכך, שבמחקרים מדעיים של העולם הזה אנחנו עובדים עם כלים חיצוניים, ואילו במחקר הרוחני אנחנו עובדים על עצמנו כמו הבורא, בעזרת האור וכך משנים את עצמנו. ובמידת השינויים שלנו, אנחנו משחזרים על עצמנו את כל הפעולות של הנברא.

איננו מפתחים תכונות ישנות, אלא כל הזמן מגלים תכונות חדשות, ולכן העבודה שלנו נקראת רוחנית. היא מוקדשת לייצוב התכונות בתוך האדם, הדומות לבורא, ובאופן כזה אנחנו מגלים את האופי של הבורא במלואו.

בעוד שבעולם שלנו אנחנו גם כן רוצים לקבל ידע על מה שמתרחש, ומי אנחנו. אך לשם כך אנחנו רק מפתחים ומרחיבים את התכונות הטבעיות שלנו, שכתוצאה מזה נוצרים המדע והקדמה הטכנולוגית.

ובזה ההבדל הגדול, כי ברגע שמסיימים את כל ההתפתחות בעולם הזה, אנחנו רואים, שבסופו של דבר לא השגנו דבר, ואפילו להיפך, נכנסנו למבוי סתום. כל ההתפתחות המאומצת שלנו הביאה רק לכך, שאנחנו גידלנו בצורה חסרת גבולות את האגו שלנו וגילינו את הרע של הטבע האגואיסטי שלנו בכאלה מימדים, שפשוט הפכו לבלתי נסבלים.

השגנו את פסגת הקנאה, התאווה, הכבוד והשנאה, של כל הרע שמרגישים כלפי הזולת. אם בעבר הייתה לנו לפחות איזו אשליה, שאנחנו נהפוך להיות טובים יותר ונבנה חברה טובה יותר, אז עכשיו אנחנו רואים שרק הפחד מהענישה עוצר אותנו, כדי לנצל בצורה חסרת רחמים את כולם לתועלת האישית.

ההבדל נעוץ בכך, שבעבודה רוחנית אנחנו מגלים תכונות חדשות, בכך שהופכים להיות דומים לבורא, ואילו בעולם הזה אנחנו יותר ויותר בבירור מגלים את הטבע. אבל גם ההתפתחות במישור העולם הזה, ובעלייה ממנו למעלה אל הבורא, תמיד ההתקדמות היא לפי אותן ד' בחינות הוי"ה, שעל זה נאמר: "אני הוי"ה לא שניתי". לכן, כל פעולה שנעשית על ידינו מקרבת אותנו אל המטרה.

מתוך שיעור על מאמר מספר "שמעתי", 12.04.2012

ידיעות קודמות בנושא:
אור זה כאשר מואר בפנים
בתוך הקלידוסקופ של עולמות משתנים
מיקרוסקופ רוחני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest