דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל נר מחזק את אור האבוקה

כל נר מחזק את אור האבוקה

מתוך הספר "דגל מחנה אפרים", פרשת "שלח": (נכתב לפני יותר ממאתיים שנה על ידי רבי משה חיים אפרים מסִידֵלְקוֹב, על ידי תלמידו ונכדו של הבעל שם טוב.)

"עובד ה' צריך לכלול עצמו עם כל הנבראים, וכן צריך לחבר עצמו עם כל הנשמות, לכלול עצמו עמהם והם עימו, היינו, שלא תשאיר לך, רק מה שצריך לחיבור השכינה כביכול.

ולזה צריך קירוב וריבוי אנשים, כמו שכתוב: "קירוב לצדיקים, נאה להם ונאה לעולם". כי לפי ריבוי האנשים העובדים את ה', יותר מתגלה אליהם אור השכינה.

כי ידוע ממאמר חז"ל ש"צדיקים דומים לפני השכינה, כנר לפני האבוקה", וממילא, לפי ריבוי הנרות יתרבה אור האבוקה, שהיא השכינה כביכול. ולזה צריך לכלול עצמו עם כל האנשים ועם כל הנבראים, והכל לעלות לשורשן לתיקון השכינה."

כל התיקון הוא דווקא בזה שיותר ויותר אנשים, לפחות במקצת, ידעו ויצטרפו לאותו החיבור הגדול שנקרא "השכינה הקדושה", שבה הבורא יכול לגלות את עצמו לנבראים. ולכן נאמר: "ברוב עם הדרת מלך", וחייב להופיע כוח גיבור בכמות, כמו שהיה אז בדורות הקודמים מגיע ופועל כוח גיבור באיכות על ידי מקובלים ענקיים.

הם היו בגובה רב, אבל היו אחידים, כי הם היו צריכים למשוך ולהעביר את המאור המחזיר למוטב ממעלה למטה לדורנו. והוא מגיע אלינו דרכם, אבל אופי התיקון בזמנינו הוא שונה לגמרי. ואם אנחנו רוצים להגיע לפחות לתחילת התיקון, אז צריכים לחבר את כל הנרות, אז בצורה כזאת נגיע לאותו האור שיכול להאיר בכלים שלנו.

מתוך שיחה על חשיבות ההפצה, 19.03.2014

ידיעות קודמות בנושא:
גאווה עבור המשימה שלנו
"עורו וקומו!"
כאן נמצא המוקד של התיקון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest