דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל העולם שייך לי!

כל העולם שייך לי!

היום אנחנו צריכים להגיע להכרה שכולנו: כל האנושות, כל הטבע הדומם, הצומח והחי והבורא, נמצאים במערכת יחידה. ככל שנהיה תואמים בתוך המערכת הזאת, כך מצבנו יהיה טוב יותר. ואם לא נרצה, או שלא נוכל להביא את עצמנו בהתאמה אליה ככל שאנחנו שצריכים בהתאם להתפתחות שלנו, כך נרגיש ייסורים. כי אנחנו הרי נמצאים בתוך מערכת שלמה שמתגלה לנו יותר ויותר. למרות שהיא עצמה קבועה, אך מאחר ואנחנו, האגואיזם שלנו, מתפתח, אז אנחנו תופסים בו צורות שהיו קודם נסתרות. ונדמה לנו שהטבע משתנה, ואילו באופן כללי אנחנו הם אלה שמשתנים, כמו שמחלון של קרון, הרכבת היא זו שנעה ולא הרציף.

עד לזמננו התפתחנו בדרגות הדומם, הצומח והחי של הטבע, ולא הרגשנו את ההופכיות והניגודיות שלנו לטבע. הרצונות הפנימיים שלי התפתחו (שורש, נשמה, גוף), והכול היה מכוון לסיפוק הצרכים האגואיסטיים שלי. וכעת לרצונות האלה מצטרפים עוד שני סוגי רצון שמורגשים על ידי, כחיצוניים: "לבוש" ו"היכל". אני חייב לקבל אותם כרצונות הפנימיים שלי, במילים אחרות, לקבל שכל העולם הוא שלי, זה אני, וזה רק מצטייר לי כמחוץ לי. כלומר, כל העולם שייך לי, כל היקום, כל הטבע? ולכל זה אני צריך לדאוג, כמו לעצמי? לא להשתמש "לטובתי", אלא דווקא לדאוג "כמו לעצמי", כי הרי כל זה מתגלה בהדרגה, כחלק בלתי נפרד שלי.

וזה נקרא העולם הגלובלי החדש. "לבושים" ו"היכלות" (עביות ג' וד' של הרצונות שלי) שקודם הורגשו כחיצוניים, הופכים בהרגשה לפנימיים, מתגלים כרצונות עצמיים שלי, ואני בינתיים, בכוח הטבע האגואיסטי שלי (בג"ע שלי, בעביות שורש, א', ב'), דוחה אותם, מחשיב אותם כחיצוניים ולכן מזיק להם ולמעשׂה אני מזיק לעצמי.

וכשאני אתחיל לקרב אותם אליי, אוכל להרגיש בהם את המציאות העליונה, כי הרי אותה המציאות שארגיש ב"לבושים" וב"היכלות", שאתחיל לתפוס כשלי, תתברר לי כעולם הרוחני. במילים אחרות, אני צריך לצרף אליי את כל הטבע, להרגיש בתוכי הכול עד לאטום האחרון ממש! כי הרי כל היקום הוא אותו עולם אין סוף שיתגלה לי כשאני ארגיש שכל מה שמסביב הוא שלי. בדיוק כך אני אתפוס אותה. במקום העולם הגשמי שנגלה לי עכשיו ברצונות האגואיסטיים שלי, אני אתחיל להרגיש את העולם הרוחני.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "תכונתה של חכמת הנסתר בכללה", 12.01.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אילו שינויים מחכים לך
חיי אושר ועושר
האדם תלוי בכולם וכולם תלויים בו

One comment

  1. בשיעורים האחרונים עלתה השאלה הבוערת מה עושים עם כל המצב המחמיר.לדעתי יש להפעיל הפצה ממוקדת כיום לדמויות הקשורות בכלכלה כמו מנהלי מפעלים גדולים, לפוליטיקאים, למדענים, לעבוד על דמויות משפיעות בארץ ובעולם. יש לנסות לקרב לקבלה את כל הארגונים הירוקים, דוקא מהכוון הזה כמו שכתבת בבלוג שכל מה שקורה בעולם קורה למעשה לי באופן אישי.

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest