דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל העולם מתחבר בתוכי

כל העולם מתחבר בתוכי

כנס WE! העולמי בניו-ג'רזי, שיעור מס' 2

אנחנו חושבים שקיימים עוד עולמות כלשהם מחוץ לאדם, ושהעולם הרוחני נמצא באיזשהו מקום רחוק, מאחורי העננים והגלקסיות, מחוץ לגבולות העולם שלנו. כאילו העולם הרוחני מתחיל באותו המקום שבו מסתיים היקום שלנו.

אך מהצד השני, נאמר שהעולם הרוחני הוא העולם הפנימי ביותר מכל העולמות. אם כך, הוא נמצא איפשהו אצלי בפנים. אך האם קיים עוד משהו בתוך הגוף שלי, חוץ מבשר ודם?

חכמת הקבלה מלמדת אותנו את תפיסת המציאות הנכונה, ואומרת, שכל המציאות נמצאת בתוך האדם, ושמחוץ לאדם אין שום דבר. לכן אנחנו חייבים לגלות את הרצון הפנימי שלנו, את ה"כלי הרוחני". אני יותר ויותר מצרף את ה"עולם החיצוני" לעצמי, ומתחבר לא רק עם עשרת החברים הקרובים ביותר אליי, וגם לא עם חמישים חברים או עם שני מיליון, אלא אני כולל בתוכי את כל המציאות שכביכול נמצאת מחוצה לי.

אני מתחיל מכמה אנשים, אך מגיע בהדרגה גם עד לעולם החי, הצומח ולבסוף עד הדומם. אני פתאום מתחיל להרגיש שכל הדברים האלה מתחברים בתוכי. אני מצייר את התמונות האלה בתוכי, ולא שהן מתרחשות מבחוץ!

ככל שאתפוס אותם יותר כדבר אחד שלם, שכל חלקיו מחוברים איתי, במידה הזאת אני אתחיל להיכנס עמוק יותר לתוך המציאות הפנימית הזאת.

בעל הסולם כותב ב"מבוא לספר הזוהר", שלמעשה כל המציאות רק מצטיירת בתוכי, בתוך המוח שלי, ומבחוץ אין שום דבר. נפתח בפניי איזשהו תיאטרון, כהשתקפות של התכונות של עצמי, של הנטיות והכוחות הפנימיים שלי.

לכן אנחנו צריכים להבין, שהקריאה הידועה ל"אהבה לזולת", שכל כך רחוקה מאיתנו, שנואה עלינו ובכלל אינה נראית לנו מציאותית, צריכה להביא את האדם למצב שבו הוא יחזור למציאות האמיתית. זו אינה האהבה של העולם הגשמי שלנו, שבה שאני ואתה, שנשארים שני אגואיסטים, צריכים בכל זאת לאהוב זה את זה.

כשאני אוהב את האחר ומצרף אותו אליי, אני בכך מחזיר לעצמי את החלק שלי עצמי, שרק נדמה לי כמנותק ממני. וכך אני חוזר למציאות האמיתית. וזה נקרא השגת העולם העליון.

מתוך שיעור מס' 2 בכנס ניו-ג'רזי, 01.04.2011

ידיעות קודמות בנושא:
להרגיש את עומק הבריאה
תעזרו לי להתעורר מהחלום הזה
משׂחק של הדמיון שלי

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest