דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל העבודה נעשית בלילות חשוכים

כל העבודה נעשית בלילות חשוכים

מיכאל לייטמן

זוהר, פרשת מקץ, אות ל'ג: "המייחלים לחסדו הם העוסקים בתורה בלילה ומשתתפים עם השכינה, וכשהגיע הבוקר הם מייחלים לחסדו".

ספר הזוהר מספר על כך במאמר "לילה דה כלה". כל ימי הגלות הם כמו לילה חשוך בו אנחנו מכינים את הרצונות שלנו (הכלים) לזיווג שיקרה בבוקר, בין החתן והכלה. כל מי שהכין עבורם את המפגש נקראים "בני היכלה". כשהם מסיימים את עבודתם ובונים את החופה, כלומר מסך ואור חוזר, אז נעשה זיווג בין הבורא שהוא זעיר אנפין, לבין השכינה שהיא האוסף של כל הנשמות שיצרו את הכלי שלהם לקבלת האור. אז הכלה מתאחדת עם החתן בשלמות הדדית, ומגיעים לשלמות ושלום.

זוהר, פרשת מקץ, אות ל'ג: "בזמן שהאדם עוסק בתורה בלילה, חוט של חסד נמשך עליו ביום".

לא ניתן לעסוק בתורה ביום, ביום נעשה הזיווג, הכל מגולה ואין מקום ליגיעה, כי כל העבודה מתרכזת בחופש הבחירה. כבר עכשיו אנו נמצאים במצב המושלם, עלינו רק לרצות ולהעדיף להיות בו, כלומר לבחור בין יום לבין לילה. אם אני מחליט שההשפעה עבורי היא יום, אזי הוא יפתח כיום. בעזרת האור החוזר שלי, במקום הלילה אני מעורר את היום, האור. לכן העבודה כולה נעשית בלילות, כי בהם מתרכזים חופש הבחירה והיגיעה, וביום אין להם מקום.

מתוך שיעור על ספר הזוהר, 01.02.2010

פוסטים קודמים בנושא:
החושך המלא באור!

2 comments

  1. הבת שלי בת 7 צופה יחד איתי בשיעור זוהר בשעות הערב מרצונה

    לעיתים קוראת יחד עם מקריא הטקסט

    האם נכון לאפשר לה זאת. שמעתי את מפיק הכנס אומר שזוהר אינו לילדים

    אשמח לתשובה

  2. ואלרי מנהריה

    בחודשים אחרונים אני ישנה מחצית מהזמן הרגיל(3.5שעות)בליווי שעור לילי,ביצועי סידורי בוקר וכתיבה מרובה .אבל נמצאת בחודש 9 להריון.מצד אחד קשה לתאר את האושר ומילוי שאני חשה,בנוסף למרץ עדיר,שמלווים אותי אחרכך במהלך היום.מצד שני יש לי אחריות על עוד יצור קטן… השאלה שלי והדאגה היא האם זה לא אגויסטי מצידי כלפיו?

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest