דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / קבוצה / הפצה / כל המצטער עם הציבור זוכה לנחמה

כל המצטער עם הציבור זוכה לנחמה

המימוש המעשי של חכמת הקבלה, כלומר, גילוי הבורא לנבראים בעולם הזה, מתחיל מהדור שלנו והלאה. בימינו, אנחנו ביחד עם כל האנושות מגלים "כלי", רצון לגמר התיקון, בזכות המשבר הגלובלי ועבודת ההפצה שלנו בישראל ובכל העולם. גם אם אנחנו מקבלים מהאנשים חסרונות קטנים ביותר, בזכות החיבור בין חסרונותיהם לחסרונות שלנו אנחנו יכולים לעלות את כל זה ביחד לעולם הרוחני.

האנשים רוצים דברים חומריים, פשוטים, אבל חסרונותיהם מסודרים כך שבלתי אפשרי לתקנם בלי עזרת המאור המחזיר למוטב. זאת צורת המשבר הנוכחי, כל חיסרון שמתגלה שהוא שבור, אגואיסטי, בלי שום קשר לסוג שלו, אין לו פתרון במישור העולם הזה.

הוא דורש אור לתיקונו, כי הוא נובע מהתכללות הדדית בין כולם וזקוק לקשרים נכונים בכיוונים שונים בין האנשים ועם הטבע הדומם, הצומח, החי, עם האקולוגיה. כל זה חייב להתחבר יחד ולהשלים בצורה הדדית זה את זה ורק אז יתרחש התיקון.

לכן, ברור שהמשבר לא יכול להיתקן על ידי מאמצים אנושיים. אבל כשאנחנו מקבלים את החסרונות מהאנשים ומעלים אותם, אנחנו מבצעים עבודה אלוקית, משמשים כמעבר בין הבורא לנבראים והפוך, מה שנקרא "ממלכת כוהנים וגוי קדוש". בצורה כזאת, לראשונה בהיסטוריה יש לנו הזדמנות לבנות כלי שלם כללי, את הנקב, כלי קיבול לאור, על ידי לקיחת החסרונות מהאח"פ, מחברים אותם עם רצונות להשפיע של גו"ע ובצירוף התפילה (מ"ן) מעלים אותם לאור אינן סוף.

נאמר ש"כל המצטער עם הציבור זוכה לנחמת הציבור". כלומר, מי שלוקח את הצער ואת החסרונות של הציבור ומעלה אותם למעלה, הוא הראשון שזוכה באור המחזיר למוטב, שעובר דרכו לאותם האנשים שהוא דואג להם.

מתוך ההכנה לשיעור, 14.08.2013

ידיעות קודמות בנושא:
עבודה עצמאית עם הרצונות שלנו
עולם של רחמים גלויים ללא שום רוע
הקבלה המעשית מתממשת בימינו

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest