דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל היקום בתוך האדם

כל היקום בתוך האדם

שאלה: למה חכמת הקבלה חוקרת את כל חוקי הטבע דרך האדם, בזה שמכניסה אותו לתוך מחקר, כאחד הפרמטרים, ומנסה להבין דרכו את כל הבריאה?

תשובתי: האם יש לנו אפשרות אחרת למחקר ויכולת לצאת מה"עור" שלנו, מתוך גופנו? כל התמונה מופיעה רק בתוך ההרגשות שלי. אם אני אעלם, אז תיעלם גם התמונה הזאת ביחס אליי.

האם העולם הזה קיים בלעדיי, ואם הוא קיים, אז באיזו צורה? כפי שאני רואה אותו או באיזו שהיא צורה אחרת, בתדרים אחרים? אני לא יכול לומר זאת. אני תופס הכול רק מתוך הגוף שלי.

שאלה: ואיך מקובל רואה את העולם?

תשובתי: חכמת הקבלה, זו חכמה "של קבלה", לכן המקובל חוקר את תפיסת המציאות שלו. על ידי פעולות מסוימות הוא מתחיל לשנות את עצמו וחוקר, איך בהתאם לשינויים הפנימיים שלו משתנה תמונת העולם שהוא רואה.

הוא משנה את התכונות הפנימיות שלו: צורות של רצון, תפיסה, קשר עם מה שמתרחש מחוץ לו, במציאות הסובבת. הוא מתחיל לעבוד עם הרצונות שלו והקשר שלהם עם המציאות החיצונית בכזה אופן, שבונה עולמות חדשים.

עכשיו אנחנו מרגישים את עצמנו בעולם עצום, שכולל בתוכו המון חפצים ותופעות שונות. ואדם שמתחיל לעבוד באופן פעיל עם הרצון שלו, בונה ממנו עולם חדש, מציאות חדשה.

הוא נשאר לחיות בגוף הפיזי ועדיין תופס את התמונה הארצית של העולם בחמשת החושים הגופניים. התמונה הזאת היא קבועה, כיסוד הכרחי. אבל בנוסף אליה, המקובל מעצב בתוכו חמישה חושים חדשים, שבהם הוא מרגיש את העולם הנוסף. הוא רואה את העולם הזה, מרגיש ועובד איתו, חי בתוכו בנוסף לגוף שלו שחי בחמשת החושים הגופניים.

ההרגשה הנוספת הזאת נקראת "העולם העליון" או "העולם הרוחני". והתפיסה הישנה דרך חמשת החושים הפיזיים, שבהם הוא היה קיים קודם ונשאר להיות קיים, נקראת "העולם הזה" או "העולם שלנו".

אם יש אנשים אחרים, שיש להם גם את התפיסה הנוספת הזאת בחמשת החושים ה"חוץ גופיים", הרוחניים, אז הם יכולים להתקשר ביניהם.

שאלה: אם הייתי יכול להבין שאני תופס את כל תמונת העולם דרכי, בהתאם לתכונות הפנימיות שלי, האם הייתי מגלה הרבה תופעות חדשות?

תשובתי: קודם כל, צריך להסכים, שכל התפיסה תלויה באדם, בצופה. ואם לא היו בני אדם, אז אף אחד לא היה מגלה את הקיום של המציאות הזאת, של היקום הזה. הוא קיים רק בתפיסה שלנו.

הוא לא היה קיים לפני שהופיעו על פני האדמה בני אדם וגילו אותו. כי הוא התגלה רק ביחס לאדם. נניח, שלפני עשר שנים גילית שהיקום נוצר לפני 14 מיליארד שנה. אבל זה אני בשׂכל שלי מתאר בצורה כזאת את המציאות הזו, ולא שהיא קיימת באופן אובייקטיבי בכאלה גבולות של זמן ומרחק. כל זה קיים רק ביחס לאדם.

מתוך התוכנית "מפגש העולמות", 12.05.2014

ידיעות קודמות בנושא:
העולם בעיני בני הדור
בכך שמשנים את עצמנו, אנו משנים את העולם
מעשים פרקטיים "סודיים" של מקובל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest