דף הבית / משבר עולמי / כל האנושות עוברת את המחסום

כל האנושות עוברת את המחסום

מיכאל לייטמן

שאלה: אתה מדבר על כך שאסור לגרום בכוח לשוויון בכל האנושות, כי כל האנשים שונים. זאת אומרת, שבעתיד הקרוב בכל מדינה (במקומות מסוימים יותר ובמקומות אחרים פחות) תהיה כמות מסוימת של אנשים, שיהיו מסוגלים לבצע את המעבר המסובך והקשה הזה לרוחניות?
תשובה: כן. אבל גם לא כולם יבצעו אותו בצורה מודעת, בהבנה ובהדרגה. וזאת כמו למשל המצב בעולם כיום: שיש אנשים שמבינים את העולם הזה יותר, יש כאלה שמבינים פחות, ויש כאלה שלא מבינים אותו כלל, אלא רק יודעים איך להשתמש בו, וחיים חיים פשוטים וצרי אופקים.

שאלה: זאת אומרת, שהם מבצעים את המעבר לרוחניות בלי לשים לב לכך?
תשובה: הם שמים לב אליו, הוא עובר עליהם, אבל הוא עובר בצורה יחסית פסיבית, רק מפני שהם מצטרפים לאלה שמשיגים בצורה אקטיבית. 99% מהאנושות הם אנשים פסיביים!

שאלה: יש מדינות, שבהן רוב האנשים נמצאים עדיין ברמה של רצונות בהמיים. השאלה היא, אם אסור למשוך אותם בכוח לשום מקום, אז איך אפשר להנחיל סדר עולמי חדש?
תשובה: קודם כל, אני רואה שבאירופה יש יותר אנשים שנמצאים ברמה של רצונות בהמיים, מאשר במדינות אחרות, "פחות מפותחות".
אלא שאנחנו לא שופטים ולא שוקלים בצורה נכונה את התרבויות האלה – האמריקאית, האירופאית, האפריקאית. אנחנו מסתכלים לפי רמת הידע, רמת התרבות הארצית שלנו, רמת הרווחה ונוחות החיים, אבל זה לא קשור למידה שבה הפנימיות מפותחת באדם. חוץ מזה, סדר התיקון נקבע בעצמו, ואין לנו צורך לסדר אותו.
למשל הבדואים, שחיים באוהלים במדבר, יכולים להיות הרבה יותר אנושיים והרבה יותר פתוחים מאשר פראי האדם האירופאים "המודרניים".

פוסטים קודמים בנושא:
הציוויליזציה החדשה – רק מתוך שינוי פנימי
אין דבר בלתי אפשרי
מי יהיה חבר בחברה העתידית?
פוסטים נוספים במדורים: המשבר הכלכלי העולמי, דור אחרון

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest