דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כל האמת על האור המקיף

כל האמת על האור המקיף

שאלה: מהו "האור המקיף" שאנחנו מנסים למשוך?

תשובתי: האור הוא הכוח העליון האחד והיחיד שקיים במציאות. חוץ ממנו, קיים רק הרצון שמתגלה לנו כרצון לקבל, אך בעזרת כוח האור אנחנו יכולים להפוך אותו לרצון להשפיע. לא קיים דבר מלבד האור (הבורא) והרצון. אנחנו פשוט קוראים לאור בשמות שונים (האור המקיף, האור הפנימי, האור המחזיר למוטב), על מנת לתת לו הגדרות מדויקות יותר.

האור המקיף פועל עליי אם אני משתוקק לצורה הבאה שלי. על אף שאינני יודע מהי בדיוק, אך אני לומד אותה מהספר שבו מתוארים כל מיני פרצופים, עולמות וספירות. בכך אני מביע את הרצון שלי לעלות לשם ולדעת, ולכן אני מושך אליי את אותו המצב שאני רוצה להשיג. הוא מתחיל להשפיע עליי במידה שבה אני משתוקק אליו.

אני פותח את עצמי ונעשה רגיש יותר להשפעה הזאת, לאותו המצב הבא שאליו אני צריך להגיע. כך אני פשוט מזרז את ההתפתחות שלי. בנוסף לכוח הטבעי שמפתח אותי, אני מוסיף מעט מהרצון שלי. ואת הרצון הנוסף הזה אני מקבל מהסביבה. כך אני מממש את הבחירה החופשית שלי ומקבל מהם את הרגשת החשיבות של ההתקדמות אל המצב הבא. הרי "להיות במצב הבא", פירושו: להיות קשור חזק יותר אל האחרים, לבטל את עצמך יותר, להשפיע יותר.

אני מקבל את ההשראה הזאת מהקבוצה. עם ההשראה הזאת אני מגיע ללמוד ומשתוקק להשיג את הצורה העתידית שלי, המשפיעה יותר. ואז פועל עליי משם האור, הרי לו כבר יש את אותה ההשפעה הטבעית שאני רוצה לרכוש. לי ולו יש רצון משותף, נטייה משותפת, ולכן אנחנו קרובים, לפי חוק השתוות הצורה.

לי עצמי אין שום רצון להשפיע, שום רצון להתקדמות רוחנית. אפס. אך אני פונה לקבוצה, לוקח מהם 10 ק"ג רצון להתקדם להשפעה ולחיבור בינינו, ועם הרצון הזה אני מגיע ללמוד. אני רוצה להשיג את המצב הבא עם כוח כזה של 10 ק"ג. ההידמות שלי לאור נמדדת לפי אותו הכוח הזה של 10 ק"ג, ובאותה המידה האור משפיע על הרצון שלי ועושה אותו דומה לו.

זהו אותו האור שממלא את המצב הבא שלי. הרי המצב הבא כבר קיים. כשאני משתוקק לאותו המצב העתידי, הוא מתחיל להאיר לי. בינתיים הוא נקרא "מקיף", מפני שקודם כל הוא צריך לתקן אותי ורק לאחר מכן להתלבש בי. הוא עובד בשני שלבים, מבצע שתי פעולות.

בפיזיקה קיימות אותן התופעות. אם אני מתקרב למגנט, אני נכנס לשדה הפעולה שלו. אפילו אנחנו פועלים זה על זה, סביב כל אחד מאיתנו יש איזשהו שדה. אין גוף פיזי שאינו מוקף על ידי שדה, אפילו אבנים.

כולם פועלים לפי אותו העיקרון. אותו השדה הקרוב ביותר (המצב הבא שלך) שאליו אתה משתוקק, הוא זה שמתחיל להשפיע עליך. אך מסביב ישנם עוד המון שדות, שאליהם בינתיים אינך מתייחס, אינך משתוקק, ואינך יודע עליהם דבר. לאחר שתגלה את העולם הרוחני, תראה כמה דברים מתרחשים בו, וכמה מימדים קיימים בו.

מתוך שיעור על כתבי הרב"ש, 15.02.2011

ידיעות קודמות בנושא:
עוצמתו של כוח הרצון
המשחק לא יעזור
מה זה אור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest