דף הבית / המשבר ופתרונו / כלכלה של מערכת סגורה

כלכלה של מערכת סגורה

דעה של א. רוזנבאום (ראנד), (Ayn Rand “Capitalism: The Inknown Ideal): במונחים של כלכלה, כדור הארץ הוא מערכת סגורה, כיוון שהאנושות לא נכנסת לקשרים מסחריים עם תושבי פלנטות אחרות.

המניע להתפתחות הוא הרצון לרווח. רווח, זה ההפרש בין עלות הייצור של המוצר לבין הערך שלו בשוק. כיוון שבמשכורת שלהם העובדים יכולים לקנות רק חלק מהמוצרים שהם יצרו, הקפיטליזם זקוק לשוק חיצוני.

ואז, מה לעשות עם העודפים? – מלחמה היא השמדה המונית של "עודפי הסחורות" ו"עודפי האוכלוסייה", כיבוש וחלוקה מחדש של שווקים כדי למכור את העודפים.

מלחמת העולם הראשונה לא פתרה את הבעיה, בשנת 1929 העולם המערבי צלל לתוך השפל הגדול שנמשך עד למלחמת העולם השנייה.

נפילתה של ברית המועצות בשנת 1991 פתחה שוק חדש עבור עודפי הסחורות של הקפיטליסטים המערביים. עם זאת, בשנת 2008 הכלכלה של המדינות הקפיטליסטיות שוב מוצאת את עצמה באותו מבוי סתום.

מי שרוצה שוב להציל את "העולם הנאור" צריך להבין שכל הקורבנות הם חסרי תועלת לחלוטין. הרי, בזמן הקרוב מאוד המצב שוב יחזור. וזאת משום שהכלכלה הקפיטליסטית היא ה"פירמידה" הקלאסית שיכולה להתקיים רק בתנאי שהיא ממשיכה לצרף אליה משתתפים חדשים.

עלינו לעבור למערכת אחרת, אשר תספק את השיפור של החיים החברתיים במערכת סגורה, בין אם זה מדינה מסוימת או כל כדור הארץ בכללותו.

התייחסותי: אין דרך אחרת, אלא לבנות חברה המבוססת על צרכים רציונאליים מוגבלים, שתמלא את עצמה רק על ידי השגת הערכים הרוחניים, תפתח השפעה ואהבה בצורה הדדית ובזה תגלה את הבורא.

ידיעות קודמות בנושא:
העסקים בעולם האינטגרלי
צריכים להציל את כל העולם
איך תתפרק הכלכלה העולמית במאה ה- 21

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest