דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כלי התקשורת: נתניהו מתכוון לקבל את החוקה

כלי התקשורת: נתניהו מתכוון לקבל את החוקה

ידיעה: עם ההצהרה הזו הופיע ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתיחת ישיבת הממשלה ב- 04.05.2014. "כדי להיות מדינה יהודית לאומית, ישראל זקוקה לחוקה המעגנת בתוכה את זכותו של העָם היהודי למדינה, מבלי לפגוע בזכויותיהם של אזרחים אחרים.

החוקה תקבע את מעמדו של חוק השבות כחוק יסוד, תגן על מעמדו של הדגל, ההמנון, השפה, וכמו כן על סמלים לאומיים אחרים של העָם היהודי, אשר כל הזמן חשופים להתקפות הן מבחוץ והן מבפנים.

ישראל מעניקה זכויות שוות לכל האזרחים, בכך שמהווה מדינה של העָם היהודי בלבד ולא של אף עם אחר. לכן אני מתכוון להביא לסיומו את תהליך קבלת החוקה, אשר תקבע באופן חוקי את מעמדה של ישראל כבית לאומי של העָם היהודי. טיוטת החוקה תוכן על ידי חברי הקואליציה…"

תגובתי: אנחנו נוצרנו כעָם על ידי החוקה, כלומר לא בדרך טבעית, אלא על ידי חוק מיוחד של הטבע, חוק התיקון, השתוקקות להידמות לבורא, לתכונת ההשפעה והאהבה, להשגת "ואהבת לרעך כמוך".

התנאי לקבלת החוקה, כלומר התורה, זהו הכלל העיקרי של העָם היהודי, שעל בסיסו הוא נוסד ונוצר, זהו החוק שניתן על הר סיני: "להיות כאיש אחד בלב אחד", להיות בערבות הדדית, לא לעשות לחברך את מה ששנוא עליך, "ואהבת לרעך כמוך".

אנחנו היינו קיימים מרגע האיחוד שלנו לעָם תחת ממשלתו של אברהם כאשר עזבנו את בבל דווקא הודות לביצוע הכללים הללו, ונוכל להתקיים כעָם וכמדינה בעתיד רק על ידי קיומם. אם לא מבצעים את הכללים האלה, אנחנו לא עָם ולא מדינה.

אנחנו חייבים להוות דוגמה של יחסים הדדיים כאלה לכל אומות העולם. דווקא בזה יש משמעות ותנאי של הקיום שלנו, להיות "ממלכת כוהנים וגוי קדוש", להפוך להיות "אור לגויים". ואת התנאים האלה צריכים להתחיל לקיים דווקא בימינו!

ידיעות קודמות בנושא:
החוקה הרוחנית
הדרך לשלום
המשימה המיוחדת של עם ישראל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest