דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כך אנחנו עולים…

כך אנחנו עולים…

שאלה: באיזו צורה אנחנו עולים למעלה?

תשובתי: אם במצב הקטנות הקטן מחזיק חזק בגדול שירד אליו לעזרה ונמצא לידו, אז כשהגדול מתחיל לעלות, הוא מעלה את הקטן יחד איתו. והקטן צריך רק להיאחז בגדול יותר ויותר.

הרי העלייה של העליון למקומו מסמלת שהוא כל הזמן מוסיף השפעה, וחוזר למצבו. והתחתון צריך כל הזמן להוסיף מאמצים מעצמו. הוא אינו יכול להוסיף השפעה, כי אין לו תכונה כזאת, ולכן כל מה שהוא יכול זה להיאחז בגדול, יותר ויותר חזק.

נניח שתפסת קצה של חבל, והוא החל פתאום לעלות, הוא מנתק אותך מהקרקע ועולה יותר ויותר למעלה. וככל שאתה מתרחק יותר מהקרקע, כך המצב נעשה מפחיד יותר, ואתה נאחז יותר ויותר חזק בחבל. זה נקרא לאחוז בעליון יותר ויותר חזק. זאת עבודתו של התחתון. העליון מבצע את פעולות ההשפעה שלו והתחתון אינו יכול להשפיע. הוא רק מבטל את עצמו.

כי ההבדל בין המדרגות הוא בעביות הרצון, המתוקן על ידי המסך. למשל, הייתה לי עביות א' ולאחר מכן עליתי וקיבלתי עביות ב'. לכן עכשיו אני צריך לבטל את עצמי עוד יותר.

העליון עולה בכך שהוא מוסיף לעצמו עביות. הרי ברוחניות עלייה היא לא תנועה במרחב, אלא הוספת עביות הרצון והמסך. כך העליון עולה, ובהתאם לזה, התחתון צריך לבטל את עצמו. אבל כלפי מה הוא מבטל את עצמו?

העליון, לאחר שהוסיף לעצמו רצון ומסך, נמצא בהשפעה גדולה יותר. והתחתון מסתכל על ההשפעה הזאת ונעשה לו רע! הרי הוא לא רוצה בה, הוא לא יכול ככה, הוא לא יודע מה עליו לעשות. ולכן, הוא צריך להיאחז עוד יותר בעליון, כדי שהעליון יעזור לו לבטל את האגו שלו, את הרצון לקבל שלו, כלפי ההשפעה שאותה הוא רואה עכשיו, כדי שהיא לא תפחיד אותו.

זה נקרא נכונות לסבול, דרגת הביטחון. אני נאחז בעליון, ובוטח בו לחלוטין. אני רק מבקש ממנו לתת לי כוח לסבול את ההשפעה הגדולה הזאת, כי לבדי אינני מסוגל לכך. כך אנחנו עולים: גלגלתא ועיניים של התחתון נדבקים באח"פ של העליון ועולים למדרגתו. ושָם, התחתון מקבל את אור הנפש ממדרגת העליון, כלומר, מתחיל לחיות במדרגה החדשה הזאת.

תינוק ניזון מחלב אֵם, וגם חתול ניזון מחלב אימו. לכל אחד יש את המילוי שלו, בהתאם למדרגתו. התינוק רק עכשיו נולד ומקבל את שלו, וגם החתול רק עכשיו נולד ומקבל את שלו. התינוק מקבל רק את אור הנפש, כי הוא רק מבטל את עצמו, אבל זה כבר בדרגה יותר עליונה, בדרגה של אדם ולא של חתול! ועכשיו הוא יכול לגדול בה, והוא אכן יגדל להיות אדם.

מתוך שיעור על מאמרו של בעל הסולם "פתיחה לחכמת הקבלה", 28.08.2011
ידיעות קודמות בנושא:
התרחקות חיצונית וקירוב פנימי
כיצד להשׂיג את העליון?
סערה מסביב לבורא

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest