דף הבית / כלכלה / כסף / כיצד תיראה הממשלה העתידית?

כיצד תיראה הממשלה העתידית?

דעתו של העתידן איאן פירסון: "הטכנולוגיות המתקדמות יאלצו את השלטון להשתנות. התפשטות האינטרנט והרשתות החברתיות המעיטו מערכם של הגבולות הגיאוגרפיים והעניקו כוח חדש לאזרחים הפרטיים. הממשלות מגלות בכל מקום שהן נדרשות לתת יותר דין וחשבון לציבור. המוגבלות הטריטוריאלית של סמכותן השיפוטית הופכת להיות ברורה יותר.

למרות זאת, עדיין יהיו לנו ממשלות גיאוגרפיות, והתקשורת בין הממשלה והאזרח יכולה להשתפר. אבל אם באמת חשוב להם מה אנחנו חושבים, יש לנו את כל הסיכויים להפוך את הדמוקרטיה לרגישה יותר לדעת הציבור. אנו יכולים לבנות מאגר נתונים, שלתוכו כל אזרח יוכל להכניס בצורה אנונימית את העדפותיו בנושאים חשובים – וכך הממשלה תוכל תמיד לדעת מה הבוחרים רוצים. משאלי העם יוכלו להיות מיידים.

במשטר דמוקרטי לעיתים קרובות הרכב הממשלה הוא תוצאה של פשרה, ולא כדאי לאפשר לדמוקרטיה ללכת רחוק מדי ולאפשר לכל אחד להחליט על כל דבר בעולם.

הממשלות תשתנינה בצורה קיצונית. נהיה מוכרחים להגדיל את שיתוף הפעולה הגלובלי בתחומים רבים. ייתכן שלא תקום ממשלת אחדות גלובלית, אך חלקים שונים של הפאזל הזה יתחילו להתחבר לתמונה אחת".

התייחסותי: התפתחות החברה, בדיוק כמו ההתפתחות של כל חלק אחר בטבע, מתבצעת לפי חוקי הטבע האובייקטיביים. לכן, אין צורך לנחש – לטבע יש תוכנית מדויקת וקונקרטית להביא אותנו למערכת יחסים אינטגרלית וגלובלית. האינטרנט יהיה אחד הכלים המכריעים בהתפתחות הזאת. ודאי שהבסיס לכל השינויים יהיה המעבר ההדרגתי מכלכלת תקופת המעבר לכלכלת העולם החדש.

ידיעות קודמות בנושא:
מחשבות על העולם החדש
המנהל החדש של העולם
הטרנספורמציה של העולם המוכר

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest