דף הבית / יחסים / כיצד ניתן לחזק את התא המשפחתי?

כיצד ניתן לחזק את התא המשפחתי?

שאלה: כיצד נבחנת בעיית הגירושים שמועברת מדור לדור בחכמת הקבלה? למשל, במשפחה שלי במשך ארבעה דורות הנשים גרושות ובודדות.

תשובתי: זה קורה מפני שאנחנו לא יודעים לתקן את עצמנו. חייתי חיים לא קלים שבהם הכול היה רחוק מלהיות "חלק" אבל קבעתי לעצמי קו פעולה ברור: "גירושים זו לא אופציה! יש לי ילדים, משפחה, אני חייב לדאוג להם ואין לי זכות לעזוב אותם". היחסים ההדדיים בזוגיות יכולים להיות שונים, בזה כבר תלוי מה תהיה התוצאה בפועל, אבל החובה של האדם היא למשפחה שלו כי היא שלו, ובזה נאמר הכול.

שאלה: האם יחסים הדדיים גרועים בין ההורים עדיפים לילד מאשר גירושים?

תשובתי: אני סבור שעדיף לחיות כך מאשר במשפחה לא שלמה. ילד שגדל ללא אבא מרגיש לא מוגן כי אין לידו אדם שיחזיק בידו השנייה. הרגשה של חיסרון חד מהיעדר של אבא לידו, משתקפת לכל אורך חייו.

הערה: אחוז המשפחות הגרושות היום עומד על כ- 50% והנתון הזה גדל כל הזמן.

תשובתי: העולם זקוק לתיקון יותר ויותר וכדי שיורגש הצורך בתיקון, העולם נכנס למצבים קשים. כך יהיה עד שבסופו של דבר אנשים יחליטו שהם חייבים לעשות משהו עם עצמם.

שאלה: האם חכמת הקבלה יכולה לסייע להחזיק את האדם במשפחה?

תשובתי: חכמת הקבלה עוזרת לחזק את המשפחה. היום אנחנו כבר מכירים פחות או יותר את השיטה לעשות זאת, היא כוללת שיחות קבוצתיות של עשרה אנשים, סדנאות משפחתיות, סדנאות זוגיות בקבוצות שכוללות שיתוף פעולה הדדי בין הבעל והאישה. עדיין אין לנו מספיק כוחות כדי לעזור לכל המשפחות אבל חייבים להנהיג את השיטה הזו בהדרגה בכלל החברה האנושית.

שאלה: האם גירושים, בגידות וכדומה יכולים להשפיע על ההתפתחות הרוחנית של האדם?

תשובתי: לא. שום דבר בעולם שלנו לא יכול להשפיע על ההתפתחות הרוחנית של האדם, מלבד הפירוד הרוחני, אבל היחסים הגשמיים בינינו, יכולים להשפיע גם על הקשרים הרוחניים.

מתוך שיעור בשפה הרוסית, 6.3.2016

 

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest