דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד נולדים החיים הרוחניים

כיצד נולדים החיים הרוחניים

laitman_2011-03-22_3144-70.jpg

"לקבל על מנת להשפיע"

שאלה: מה זה החישוב הזה, לקבל על מנת להשפיע?

תשובתי: זה לא פשוט, תחילה אני צריך להידבק לעליון ולצמצם את עצמי. לקבל על מנת להשפיע, זה כבר מצב גדול. כשאני מתחבר עם אדם אחר, אני צריך קודם כל לבטל את הרצונות שלי כדי שהם לא יפריעו לי להתחבר איתו. אני הופך להשפעה טהורה, לבינה (חפץ חסד). כלומר, אני מוכן להרגיש לעומק את כל הרצונות שלו ויש ברשותי כוח הגנתי כדי לא להשתמש בהם למילוי הרצונות שלי, מפני שכבר צמצמתי את הרצונות שלי. הוא כביכול מרשה לי להיכנס ולהימצא שם. כך אני חודר אל תוך הרצונות של אדם אחר.

אני מקבל רשות להיכנס, בתנאי שאני יכול לצמצם את עצמי. כעת אני מתחיל במלואי להרגיש אותך, את כל המחשבות והרצונות שלך כפי שאתה מרגיש בעצמך. אני מקבל אותם כפי שהם, ועושה חשבון עד כמה אני עם הכוחות והאפשרויות שלי, יכול למלא את הרצונות שלך. אך החישוב הזה אינו נכון! כי אני הרי מעריך לפי האפשרויות שלי, וכעת אני צריך לעשות חישוב יחסית לרצונות שלך. ואני לוקח את המחשבות והרצונות שלך, מבין מה אתה רוצה, ומבצע אותם ברצונות שלי, את אותן הפעולות שאותן רצית לעשות ברצונות שלך.

הפעולה הזאת, שבה אנחנו יוצרים את הרצונות המשותפים שלנו, נקראת "ראש הפרצוף". "ראש הפרצוף" הוא מצב שאני בכל הלב והשׂכל נמצא בך, בתוך הרצונות שלך ועושה שם חשבון. היכן עומד המסך הזה? המסך תמיד עומד ביני לבינך, כאילו על המשמר. "התוך של הפרצוף", זה אותו החלק שאנחנו מתמזגים ברצונות ובמחשבות המשותפים שלנו. ו"סוף הפרצוף" הוא המקום שאיננו מסוגלים להתמזג, ואני מצמצם את הרצונות שלי. יחד איתם נמצאים הרצונות המצומצמים שלך, אותם אני צמצמתי מפני שלא יכולתי לספק אותם.

כלומר, הפרצוף הרוחני הוא מידת ההתמזגות והדבקות של שניים זה עם זה, יחד עם כל החישובים של האפשרי והלא אפשרי (הרצוי והמצוי). לכן, אם אין התמזגות זה בזה, אין קיום רוחני, אין פרצוף.

מתוך שיעור על ספרו של בעל הסולם "תלמוד עשר הספירות", 17.07.2011

ידיעות קודמות בנושא:
כיצד לרכוש את השכל מהעליון
אם תיתן – תקבל כפליים!
להשפיע על מנת להשפיע – הניקוי הראשוני

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest