דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לרשת "זכות אבות"

כיצד לרשת "זכות אבות"

laitman_2010-03-10_5442-70.jpg

שאלה: מה היא "זכות אבות"?

תשובתי: במערכת הנשמות הכללית יש כזה חלק שכבר ביצע את התיקון שלו – הוא נקרא האבות. החלק הזה נמצא במצב מתוקן, מלא באור. הנשמות האלו היו מאוד זכות ולכן הן יכלו לתקן באופן מלא את חלקן בכל המערכת הכללית של אדם הראשון. אך כיצד עלינו עכשיו לתקן את עצמנו?

אנחנו יכולים להשיג את התיקון בזכות החיבור איתם. אם אני משתדל לעשות זאת, אני נקרא צדיק. הרי אני רוצה להגיע למצבם, ולהצדיק את הבורא ואת הבריאה. אז "זכות האבות" מתחילה להשפיע עליי (ואחרת היא לא פועלת עליי), ואני מקבל מהם את המאור המחזיר למוטב.

 _o__kitvey-rb-1984-11-inyan-zchut_2010-06-03___pic04.jpg

לשם כך, דרושה לי מערכת הנקראת "קבוצת מקובלים", כדי ליישׂם בתוכה את העצות שניתנו לי על ידי המקובלים האלה (האבות). הם מדברים על מה עליי לעשות עם עצמי, כדי שבמערכת הנשמות הכללית אני אכלול את עצמי בחלק המתוקן שלהם. זה נקרא "להשתמש בזכות האבות". הם נתנו לי את חכמת הקבלה (התורה), סיפרו כיצד להשיג את התיקון, כיצד להשתמש בתיקון שאותו הם כבר ביצעו במערכת הכללית.

אין לי כבר שום צורך לייסר את הגוף שלי, אלא מספיק רק למשוך אליי אור מקיף דרך המערכת המתוקנת שלהם. הבחירה שלי היא רק בזה שעליי להיכלל בקבוצה, שדרכה אני יכול לכוון את עצמי למערכת המתוקנת הנקראת "אבות".

האבות עשו תיקונים במערכת השבורה של אדם הראשון, אשר הודות להם כולם, בכל הזמנים ובכל המצבים, דרך סביבה נכונה, אנחנו יכולים להידמות לאבות וכך להיכלל בהם ולקבל משם את המאור המחזיר למוטב, לנצל את הכוח של האור שהושג על ידם.

אנחנו בקבוצת המקובלים שלנו רוצים להידמות לאותה קבוצת הנשמות מתוקנת, אשר נקראת "אבות". לכן כל אחד חייב לומר: "מתי מעשיי יגיעו למעשי אבותיי?", ובאופן כזה יש לנו דוגמה כיצד על ידי הקבוצה שלנו, אנחנו יכולים להיכלל בקבוצה שלהם. זוהי כל הבחירה שלנו וירושת זכות האבות.

אם הקבוצה שלנו תיכנס לתוך החלק המתוקן של אדם הראשון, אשר נקרא "אבות", תשתווה איתם לפי התכונות ותתחבר, נוכל להשתמש ב"זכות" שלהם ונחזור לאותו המצב המתוקן, אשר קיים שם.

מתוך שיעור על מאמר רב"ש, 03.06.2010

רשומות קודמות בנושא:
אור במקום ייסורים
"הצימוקים" שמביאים את האור

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest