דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לרכוש חכמת חיים?

כיצד לרכוש חכמת חיים?

שאלה: אחי הצעיר סיים את לימודיו באוניברסיטה ומתלבט, היכן לעבוד ובמה לעסוק. חוסר ההחלטיות שלו מחייב אותו לשקול זמן רב את כל האפשרויות. מה היית מייעץ לו?

תשובתי: הייתי ממליץ להסדיר קשר יותר הדוק עם הסביבה. אולי אפילו עם כל מיני קהילות שונות. הייתי מלמד את זה בבית הספר ובאוניברסיטה, פותח כל מיני קורסים שונים, כדי שכל אחד יוכל להגיע לשם ולברר, איזה סוג של אורח חיים קרוב אליו, מה הוא רוצה, כיצד להשיג את זה.

היום יש הרבה אנשים מחוץ לשוק העבודה, והם אינם יודעים לאן לפנות. אין אפשרות אחרת, חוץ מאשר לאפשר לאדם עצמו, באינטראקציה עם הסביבה, לבחור איזה סוג של אורח חיים הוא רואה כנוח ביותר עבורו בהתאם לטבע שלו, לתכונות ולהרגלים שלו.

שאלה: האם לא קיימת סכנה שאני אלך אחרי כל עצה בעבודה עם הרצון שלי?

תשובתי: אם אני שומע הרבה דעות שונות, אז בלית ברירה אני אלמד להשוות אותן ובסופו של דבר, אהיה יותר חכם. בעיקרון, למה המחשב הוא חכם? הוא פשוט מסוגל לבצע הרבה חישובים במהירות. אם יהיו לי הרבה אפשרויות וניסיון רב, אז גם אני אהפוך לגאון. בזה כל החכמה.

שאלה: אז איך אנחנו יכולים להגביר את ה"מחשב" שלנו, כדי להיות חכמים יותר?

תשובתי: רק על ידי זה שאנחנו נכללים בחברות לא גדולות, בסדנאות שמורכבות מעשרה אנשים ומתחילים לעבוד שם. אני רוכש חכמת חיים דרך הסובבים, אפילו אם הם טועים, או שהם לא כל כך משכילים. בעשירייה יכולים לשבת מוזיקאי, פועל, מורה, סנדלר, טבח ומדען.

כאשר כולנו יושבים במעגל ומחליפים דעות, אז באותו הרגע בתוך השׂכל והרגשות אני בונה כלי של קשרים עם תשעה אנשים. וככל שאני נכלל יותר בכל אחד מהם, כך אני הופך לבעל נפח גדול יותר, עכשיו כל האנושות בתוכי.

אחר כך אני מחלק את הרצון לקבל שלי להמון תאים וקובע ביניהם כל מיני קשרים שונים. זה במשהו דומה למשחק: לרצון אחד יש את הדמות שלך, ברצון אחר יש את הדמות שלו, וכן הלאה. עכשיו, כל פעם, כאשר מופיע אצלי רצון לקבל מדָרגה שונה, אני מפעיל את דרך החשיבה הדרושה לי, אחת מאלה שספגתי מהסביבה. זה נקרא שקיבלתי חכמת חיים.

מתוך התוכנית "חיים חדשים", שיחה מס' 247, 07.11.2013

ידיעות קודמות בנושא:
אדם תלוי
האדם המפעיל או האדם המופעל?
ציוויליזציה של חסרי שׂכל

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest