דף הבית / קבלה לעם / ספר הזוהר / כיצד לקרוא את ספר הזוהר?

כיצד לקרוא את ספר הזוהר?

שאלה מה – Facebook: בסרטון שלך "סודות ספר הזוהר" אמרת שאי אפשר להבין את ספר הזוהר, עם זאת טענת שחייבים ללמוד אותו. איך אדם יכול להשתנות באמצעות ספר שאינו מבין? דיברת גם על האור שמשנה את האדם, שזה אור של תובנה כפי שאני מבין. האם אין סתירה בדבריך?

תשובתי: אני מסכים איתך לחלוטין. ההסבר לכך הוא שתהליך הלימוד של ספר הזוהר, יביא לכך שתפיסותינו יתרחבו מאוד גם מבחינה רגשית וגם מבחינה שׂכלית. הן יצאו מגבול המסקנות הצרות והחד-צדדיות שלנו. נתחיל לתפוס את העולם כתמונה אינטגרלית אחת עצומה, שבה כל האלמנטים המנוגדים יהיו מקושרים בצורה הדדית לחלוטין, מסתבר שדווקא על ידי השלילה ההדדית שלהם, הם תומכים זה בזה.

אז נראה, שהעולם זו הרמוניה. היא תתחיל "להתנגן" בתוכנו והכול יהיה ברור. ההרמוניה תפתח לרווחה את מסגרות התפיסה וההרגשה שלנו גם בלב וגם בשׂכל, והכול ייכנס לתוכנו בקלות ובפשטות. לשם כך, עליך להיכנס לתהליך לימוד. התהליך הזה ייצור בך חוש חדש שנקרא "נשמה", ויהיה לך מובן וקל.

אז תתחיל לקרוא את ספר הזוהר ושאר ספרי הקבלה לא רק כאמצעי לתיקון החושים שלך ולצורך עליה לדרגת התפיסה הבאה, אלא גם כדי לתפוס באופן ישיר את מה שנמצא בעולם הנסתר בעולם שלנו בחלקו הפנימי שלא נגיש לנו היום, מפני שאין לנו חושים כדי להרגיש ולתפוס זאת.

זה הידע האמיתי.

מתוך תוכנית הטלוויזיה "חדשות עם מיכאל לייטמן", 2.10.2018

 

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest