דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לצאת מעבר לגבולות היקום

כיצד לצאת מעבר לגבולות היקום

כדי לתת לנו את היכולת להשיג את המטרה הרוחנית, מביאים אותנו למקום מיוחד, עם ספרים מיוחדים וסביבה מיוחדת. כי את מהות החיים ניתן להשיג רק כשנמצאים מעבר לגבולות שלהם. לכן אנחנו צריכים לגלות את הכוחות, היכולות, התכונות וההרגשות שנמצאים מעבר לגבולות החיים שלנו, מעבר לגבולות היקום.

ואלה כבר תכונות שונות לחלוטין, שניתן לרכוש אותן רק בזכות סביבה מיוחדת, שבה כולם גם כן רוצים לצאת מעבר להרגשת החיים הגשמיים האלה.

כי מלכתחילה נתנו לאדם מעט מאוד כוחות, רצון קטן מאוד. וכדי להצליח לצאת מעבר לגבולות החיים האלה ולעלות מעליהם, הוא זקוק לכוחות גדולים מאוד. ואלו לא כוחות אגואיסטיים, אלא כוחות של השפעה, שמנוגדים לכל מה שקיים בתוכו.

לכן מביאים אותו לסביבה מיוחדת, שיחד איתה הוא בונה יחסים מיוחדים ומגלה את הרצון שלו להשפיע. על אף שמלכתחילה ההשפעה לא מושכת אותו, אבל בכל זאת, עם הזמן, הוא מקבל את ההתרשמות הנכונה ומבין שרק בעזרת כוח ההשפעה אפשר לממש את הרצון שקיים בו ולהרגיש את החיים שמחוץ לגוף.

וכדי לממש את הנטייה הזאת שלו, הוא צריך שיהיה לו כוח השפעה גדול מאוד. ולכן ניתנת לו הזדמנות כזאת: בבקשה, תפעל! אתה נמצא בין אנשים אחרים, אתה לא רוצה כל קשר איתם ולא רוצה להשפיע להם. זה ברור. אז תצטער על כך שאינך יכול לעשות את זה, מפני שללא זה לא תקבל שליטה על החיים שלך!

כך האדם מתחיל לשקול האם העסק הזה כדאי או לא. לפעמים הוא מסכים, מפני שהוא רואה בזה את האמצעי היחיד, ובלית ברירה הוא נאלץ לקבל אותו. הוא מוכן להגיע להשפעה, העיקר לעלות מעל לחיים האלה.

אבל עם הזמן, הוא בכל זאת מתחיל להבין שכוח ההשפעה שהוא מקבל מהסביבה הוא המהות של החיים הרוחניים שלו. זה לא איזשהו תשלום מקדים שהוא מוכן לשלם בלית ברירה, כדי לקבל לאחר מכן את החיים הרוחניים ברצון האגואיסטי שלו. לא, כוח ההשפעה הזה עצמו הוא שנותן לו את החיים הרוחניים העליונים האלה ואת ההרגשות החדשות.

מתוך שיעור על מאמר של הרב"ש, 27.10.2011

ידיעות קודמות בנושא:
אהבת חברים – העושר המשותף שלנו
אפילו הזאב יאהב את הכבש
ההשפעה – בלתי נראית, אך חשובה מאוד

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest