דף הבית / קבלה לעם / התפתחות רוחנית / כיצד לצאת מהמבוי הסתום

כיצד לצאת מהמבוי הסתום

אם הקבוצה נכנסה למבוי סתום של שנאה הדדית, עדיף לפזר אותה ולתת להם אפשרות לראות את האמת. שכל אחד ישב בבית ויחשוב על החיים שלו. השנאה כבר לא תכסה את עיניו, והוא יראה את המצב הזה, את השנאה בין החברים, כביכול מהצד, ויכניס בתוך הרגש קצת שכל.

ואז הוא יחשוב לעצמו: מה לעשות עם השנאה הזאת, מהיכן היא הגיעה ולאיזו מטרה ניתנה. הוא ייזכר שדווקא היא מהווה את האמצעי להתעלות. הרי הבורא ברא את היצר הרע, ובכוונה מעורר את השנאה בינינו, כדי שנמשוך אותו ונגלה אותו. חכמת הקבלה היא האמצעי לגילוי הבורא, ודווקא עכשיו יש לך הזדמנות לגלות אותו.

הבורא מתגלה רק מעל לאגואיזם שלנו. כל עוד טוב לנו, אנחנו לא נקרא לו. אנחנו צריכים להבין אחת ולתמיד שכל תנועה מתרחשת רק כתוצאה מהרגשות רעות. ואם טוב לאדם, הוא אינו מסוגל לזוז מהמקום. כך בנוי הטבע שלנו.

לכן, ניתן לעבוד על אהבה עם החברים רק אם אנחנו מתארים לעצמנו את כל התהליכים והמצבים שאנחנו עתידים לעבור, מזהים אותם בתוכנו, מבינים, רושמים, חוזרים לבירור העצמי הזה כמה פעמים ביום, מוסיפים לו שכל ורגש. כך אנחנו מתחילים לנהל כל מצב כזה, גם טוב וגם רע, ולהשתמש בכל מצב כאמצעי הכרחי, כמנוף שמאפשר להפוך אותו למצב הבא ולהתקדם.

ואם כל אחד מאיתנו, פעם אחר פעם, משתדל לשבור כך את האגו שלו, את "לב האבן" שלו, זה נקרא שהוא נכנס לליבו של החבר. ובסופו של דבר, אנחנו מגלים את המצב היחידי שקיים, המצב שהאגו שלנו הסתיר מאיתנו.

איננו עובדים על החבר או הקבוצה, אנחנו רק משנים את התפיסה שלנו, את הלב שלנו, את הרגשת המציאות. הבעיה היא לא בחברים ולא בקבוצה. ישנה רק הנשמה שלי שאותה אני צריך לחבר יחד.

מתוך שיעור על איגרת של הרב"ש, 07.03.2011

ידיעות קודמות בנושא:
הפנים הרעות של "הצד ההופכי"
הצד ההפוך של המדרגה העליונה
רק המאור יתקן את השנאה

השאירו תגובה.

כתובת דוא"ל לא תוצגחובה למלא שדות מסומנים *

*

Pin It on Pinterest